14 januari -19 Jul igen....

.... nja, men julkort i alla fall.
Har ju tänkt mig "ett i veckan"
och nu är det redan vecka 3 :O
Här kommer det ett i alla fall:
 
 
Det här fina hjärtat från Sizzix set
Love Birds & Hearts #659006
är verkligen läckert, tycker jag.
Här stansade jag det ur en spillbit
och använde den mönstrade sidan i mitten
och den mer enfärgade röda runt omkring.
Både det randiga mönsterpapperet
och det prickiga fanns i min spillpapperssamling.
Glittrade med Stickles Diamond runt hjärtat
och satte några halvpärlor på det röda hjärtat.
 
 
En kantstans från ek-success i nerkanten
på det röda papperet,
röda rosor och blad från en adventskalender
och massor av distanskuddar
för montering av de olika lagren använde jag.
Glittrade med GellyRollpennan Clear Star,
love it!!
 
 
Hade ett matchande papper
från makingmemories som räckte till kuvert
(Tyvärr är fotot lite för ljust
för att mönstret ska gå fram bra.)
 
 
Jag använde remsorna som blev kvar
till insidan av kortet.
Skarven dolde jag med en vimpel
av det prickiga papperet.
Sen stansade jag ut ett hjärta
genom alla lagren med en hjärtedie
från Spellbinder: Classic Heart
för att få en skrivyta.
Julstämpeln är ur ett clearstampset
från Panduro, liksom glitterprickarna.
De små hjärtana har jag fått av en scrapvän.
 
 
Det utstansade hjärtat fick vara
bakgrund till min namnetikett
på kortets baksida.
 
 
Avslutar nu med kortet och dess kuvert.
Har allt gjort ett julkort till (för vecka 2)
men det får ni se en annan dag...
 
Har också ett par andra kort i "pipelinen",
men dem visar jag inte
förrän jag vet att de kommit fram
till sina adressater.
 
Härligt solig dag idag
och min fot tillät en ganska lång promenad
på 6,5 km i solen.
Såå tacksam att det går lite framåt
med tåledseländet!
Hoppas du har det bar!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0