22 januari -19 Enkla spillpapperskort....

.... med texter från ett set från SlöjdDetaljer
har jag roat mig med idag.
Egentligen håller jag ju på
och röjer i kortmakeriet.
En del är i perfekt ordning nu
men resten är fullkomlig kaos!!
Ja du vet ju hur det blir
när man städar och organiserar om ;-)
Måste ju pausa och skapa lite mellan varven också
annars går jag under ;-)
Tänkte  visa lite hur jag gör
och inspireras av att skapa med spillpapper.
 
 
Jag sorterar spillbitarna i album med plastfickor
utifrån hur jag tror de kan passa ihop
färg- och mönstermässigt.
 
 
Ibland passar de ju i flera olika kombinationer
men spillbitar är ju, tack och lov, flyttbara.
 
 
Det här kortet blev till idag
av spill ur en plastficka på den övre bilden.
Garnerade med en blomma och utstansade swirlar
samt en "Blåvingefjäril" utstansad med en 
Martha Stewartpunch och lite orange bling.
 
 
Lite distanskuddar har gått åt idag också:
under blomsterpapperet
och under "blomman" med texten,
som alltså kommer från setet "Vackra ord"
SLO 062 från SlöjdDetaljer.
 
 
Visar också hur det ser ut på kortmakarbordet just nu.
Det kanske blir ett kort att visa imorgon - eller inte...
Välkommen in så får du se vilket!
Annars kan jag visa det andra spillpapperskortet
med text jag gjorde idag
eller gårdagens julkort - också det av spill
men med en fin "Pernilla-tomte".
 
Kul att du kikade in idag!
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Men så perfekt du har ordnat dina spillbitar. Toppen. Vi hade träff igår och pratade då om hur roligt det är att organisera sina scrapsaker.Man gör det om och om igen och skaffar ny förvaring ganska ofta. Jag skulle också behöva skapa lite ordning i mina skåp och lådor.Jag har ett svårmöblerat rum , smalt med snedtak så det begränsar möjligheterna med bra skåp och hyllor.Och kaos där är mer normalt än inte.
Kram Eva

2019-01-27 @ 15:21:06
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0