3 januari -19 Nytt år - nya möjligheter...

.... och nåt annat än julkort i min blogg.
Mönstrade papper är ju min passion
och inspiration - så jag letade i mina gömmor
och hittade ett som gav ett så läckert kuvert ;-)
 
 
Det kommer från Creative Imaginations
och jag älskar det!!
Härliga blommor och notor - vad kan man mera begära!?!
 
 
Tog upp både det rosa och silvret i mönstret
på kortets framsida.
"Spetsen" som är i skarven
mellan mönsterpappersremsorna
kommer från DollarStore.
Jag stansade en bskgrund till Grattis
i silverpapper med en die från ett set
som jag tror är från Spellbinders
(har köpt det på scraploppis, så vet inte så noga).
 
 
Hörnen är stansade med en konkav hörnstans
från ek-success - en av mina favoriter.
Jag har, som vanligt, monterat med distanskuddar
för att få lite struktur på kortet.
Den fina blomman,
som passade så bra i färg,
kommer från Wild Orchid Craft.
Bladen fick jag stansa med Monikas punch
när hon var här och scrappade
i somras - de låg här och väntade!!
Lite bling och silverhalvpärlor
fullbordade det hela.
 
 
Till insidan tejpade jag ihop
de mönsterpappersremsor jag hade kvar
(du ser nog skarven)
och stansade ut ett "hål" med samma die,
som jag sen använde till den rosa ramen.
Dien är ur samma set
som den silvriga på framsidan.
Gjorde sen ett hål i det rosa
för att få en vit skrivyta.
Den rosa ramen passade ju precis
i hålet i mönsterpapperet förstås.
Happy Birthday är en die från Lawn Fawn.
 
 
Det utstansade ur mönsterpapperet
passade ju bra som dekoration
bakom min namnetikett.
Som du kanske ser tydligast här
har jag chalkat alla delar med brun chalk,
för att de ska framträda bra.
 
 
 Här är kortet med sitt kuvert.
Visst känns det som ett litet löfte
om ljusare tider!?!
Roligt att göra nåt annat än julkort - men
jag tänker allt försöka med 
"ett julkort i veckan" år 2019 också,
så huka er - det kommer fler!!
 
Ha det gott! Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort med fint mönsterpapper! Puss ♥

Svar: Tack! Puss till dig också!! <3
MormorMargareta

2019-01-03 @ 18:50:00
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Jag älskar det här med ljusare tider, lika mycket som jag älskar detta kort med underbara gladfärger.
Sen kuvert till som vanligt och lika glad blir man ju av det!

Kraaaaam

Svar: Tack goaste Ann-Marie! Blir så glad när du tassat in och gästat min blogg och lämnat glada spår! Kram!
MormorMargareta

2019-01-03 @ 19:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0