1 juli -19 Sinnesrobönen...

..... finns på dagens kort.
Säkert något för oss alla att begrunda.
 
 
Den fina textstämpeln hittade jag 
på Pysselskafferiet.
Där finns så mycket fint,
bl allt annat fina textstämplar
av egen tillverkning.
Använde vit kortstomme 15x15 cm,
som  jag köpt hos Kristinas scrapbooking,
i en förpackning med 50 kort och kuvert
till mycket bra pris.
Stämplade tecten på en spillbit
med diffust beige mönster
och stansade ut det med en die
från Lawn Fawn.
Resten av det papperet satte jag som kant
bakom det röda blommiga mönsterpapperet,
som jag stansat i nederkanten
med en die - minns inte nu varifrån den kom.
(Är i Jämtland hos Åsa och Magnus
och har inga uppgifter här.
Om du vill veta - fråga gärna,
så svarar jag när jag kommer hem!)
 
 
Texten är monterad på ett vitt ritpapper
och den med distanskuddar på kortet.
Fjärilen är en träknapp och så
har jag använt diverse platta blommor
och satt gula rhinestones i mitten.
 
Även det här kortet har hamnat
i kortlådan på vår kyrkas sommarhem,
så det har ingen dekorerad insida.
 
 
En enkel baksida kan jag
i alla fall visa,
med det blommiga papperet,
stansat i nederkanten med samma die,
som på framsidan, samt min namnetikett.
 
Imorgon åker vi vidare mot Strömsund
och sedan "Vildmarksvägen"
upp mot fjällen.
Få se var vi hamnar imorgon kväll...
Allt beror på vädret - regn gör att vi 
stannar mer sällan
och kanske hinner längre.
 
Ha det gott i sommartid!
Njut av dagen om du kan!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0