10 juli -19 Inga repriser......

.... så det gäller att ta vara på varje dag!
 
 
Spillpapperskort igen med kloka ord.
Textstämpeln kommer från SlöjdDetaljer
och jag stansade ut den med en die ur
cirkelsetet från Crea Nesting Lies.
Cirkeln bakom är stansad
med cirkeldie från MemoryBox med stygn i kanten
och bakom det en vit med scalloped kant
(dia från Spellbinders).
Den blommiga cirkeln låg färdig i spillmappen.
Den gröna kanten längst bak
är också en die från Crea Nesting Lies
men nu förstås ur setet med kvadrater.
 
 
Den läckra blomman kommer frånPrima
och bladslingorna stansade jag
ur den gröna kvadraten med en die
från Conture creations: Floral Spray.
Det syns ju inte under mönsterpapperen
att jag stansat hål där ;-)  .
Alla lagren är förstås monterade med 
distanskuddar, som jag köper på Biltema.
Går så bra att klippa i lagom bitar.
 
 
Det här är ytterligare ett kort
 till lådan på vårt sommarhem Fagernäs,
så insidan lämnade jag tom att skriva på.
Baksidan dekorerade jag med en spillpappersbit,
som jag monterade på en rektangel
från Crea Nesting Lies.
Eftyersom spillbiten inte var så stor
klippte jag det hela sedan i två halvor,
drog isär dem och monterade
en cirkel över skarven.
Den lilla gröna kanten runt min namnetikett
är också stansad ur framsidans gröna kvadrat
men det blev bara en liten etikett idag
för det gröna räckte inte till mer.
Man får vara lite klurig
när papperstillgången är snål!!
 
Gräsklippning och tvätt har också stått
på programmet idag,
samt påbörjad rensning runt vinbärsbuskarna,
så nån långpromenad blev det inte!
Soligt och härligt väder har det varit!
Jag har njutit såå av denna dag, 
som inte går i repris!!
 
Hoppas du också haft en fin dag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vilket härligt kort! Fin text och fint upplägg. Gillar mönsterpappret, snygg kulör och snyggt dekorerat. Ha det bra. Kram bibbi

Svar: Tack goa du!! <3 <3 <3
MormorMargareta

2019-07-11 @ 09:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0