19 juli -19 hÄnglajul i juli....

.... blev det denna vecka (v 29)
 
 
En söt liten julhÄngla av tidigare sort
hittade jag i "julväskan",
som jag har för att kunna göra mina
"ett julkort i veckan" även här i Björkebo.
Papper från MajaDesign.
 
 
Färglade sötnosen med Distress Markers
och vattenpensel.
Stansade ut med en tagdie med stygn i kanten.
 
 
Jag stansade en rutig kant med en die
från CC Designs: Big scalloped squares #1 CCC008.
Den fina julstjärnan har jag fått av nån scrapvän.
Prydde också med ett hjärta och vita halvpärlor.
Distanskuddar mellan lagren förstås!
 
 
Insidans röda ram är stansad med
en mindre die ur samma set
som den rutiga kanten på framsidan.
Vimplarna döljer skarven mellan pappersremsorna,
för här har jag använt "kuvertpapperet".
Ett utstansat God Jul och en liten järnekskvist,
som fick bär av halvpärlor.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan
 
 
Slutar så med kortet och kuvertet.
Du vet ju att det matchar bäst på insidan ;-)
Det randiga på framsidan var bara en spillbit
men jag ville gärna ha den
till min lilla grönklädda hÄnglatomta!
Glad att ha fixat ett julkort
även till vecka 29!!
Högen växer....
 
Jul i juli 
med det här kortet.
 
Gräset växer också,
så imorgon blir det gräsklippning
och kanske en liten tur
för att se om vi hittar några kantareller.
 
Ha en fin helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Jättefint julkort, så fint! Snyggt med mönsterpappren till den söta Hänglan som du färglagt i passande färger. Insidan blev också så snygg. Gillar den utstansade texten. Ha det bra i sommarvärmen :) /kram bibbi

Svar: Tack rara Bibbi!! Ja, nu är det liite för varmt för min smak, men vi har gott om björkar som skuggar här i Björkebo, tack och lov!Kram på dig!
MormorMargareta

2019-07-20 @ 09:28:58
URL: http://kortfonstret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0