21 juli -19 Grattis till 90-åring....

.... som fyllde år häromdagen.
Mike är en av våra allra äldsta vänner!
Inte bara till åren utan också
därför att Kjell har känt honom
sen han var 20 år och prakticerade på Sandvik,
där han träffade Kjells pappa,
som tog hem honom till familjen
och en då 7-årig Kjell.
Jag träffade Mike och hans familj
när jag var 20 år och jobbade i London.
Har sparat det här "Friendship-papperet"
länge till honom....
 
 
Det andra mönsterpapperet
använde jag också till kuvertet.
Bruna spetskanter, stansade med dies
från Crea Nesting Lies.
Spillbitar till vimplarna som döljer pappersskarven.
Celebrate är stansat med die ur Sentimental dies.
 
 
Turkosblå rhinestones, en blingig blomma
i mitten på blomman och 
MIKE i blingbokstäver tyckte jag krävdes
till en 90-årings kort!
Lagren byggda med distanskuddar förstås!
 
 
Kuvertpapperet hade bara mönster utmed två av sidorna
så kuvertet blev så här
och med en mönsterhörna på framsidan också.
 
 
Insidan får vara privat idag,
den hade mer av "friendship-papperet"
och en rätt personlig text,
men baksidan visar jag.
 
 
Kortet och kuvertet avslutar jag med som vanligt.
Hoppas verkligen att både Mikes kort
och hans frus, som jag visat tidigare,
kom fram.
Känns lite osäkert med Postnord,
men vad göra??
I fjol överträffade de sig själva i alla fall
och levererade våra engelska vänners kort
till deras lilla stad i Cottswold på två dar!!
 
Idag har vi varit på Bjuråkersstämman
i strålande solsken
och lyssnat på massor av spelmansmusik,
ätit ostkaka och njutit.
Sen blev det middag på Avholmsberget
med dess vackra utsikt över Dellensjöarna.
Då fick vi njuta en gång till!
 
Hoppas du haft en fin helg!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0