24 augusti -19 Dubbelt upp ....

.... av lycka - det är inte dumt.
 
 
"Hittade" ett så läckert papper
i en av mina spillpappersmappar
och fick inspiration till det här kortet.
Det är nästan alltid med ett mönsterpapper
som det börjar för mig ;-)
Idag var det dessutom i mina favoritfärger
turkos och grönt i kombination med brunt - WOW!
Tack min vän som skänkt mig denna spillbit!!
(Minns tyvärr inte vem :(  .)
Matchande cardstock, blommor och band
var inte svårt att hitta
i mina gömmor.
Texten kommer från ett set med "kloka ord"
från Slöjd Detaljer.
 
 
Har som vanligt byggt upp kortet
med distanskuddar mellan de olik papperslagren
för att få struktur.
Hörnen har jag stansat med
en konkav hörnstans från ek-success.
Rosetten knyter jag med hjälp av en matlagningsgaffel i plast.
 
Insidan är tom på det här kortet
som ska landa i kortlådan på vårt sommarhem.
Det behövdes påfyllnad där hörde jag.
 
 
Ett vanligt vitt kuvert hör till, så det är inget att visa
men baksidan kan jag ju alltid bjuda på.
Använde min lilla namnetikett idag.
 
Sommarens hittills varmaste dag
och Åsa är här på blixtvisit.
Vi har njutit av bad i Ljusnans härliga böljor
och haft det såå skönt!
Nu gäller det att försöka få huset 
så svalt som möjligt till natten,
så att vi kan sova.
 
Ha det gott i värmen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Fint kort med härligt mönstrat papper och vacker text. Du har så många fina textstämplar i din pysselverkstad, flera av dom har jag aldrig sett. Hoppas ni fick sova inatt, det börjar bli lite för varmt nu. Jobbar de sista veckorna nu, sen är det evig semester, 52 veckor om året ;) /kram bibbi

Svar: Tack goa Bibbi! Blir så glad att du gillar kortet. <3 Ja jag har samlat på mig en hel del "kloka ord" med åren, och i sommar använt dem extra flitigt då jag gjort kort till salu vid vår kyrkas sommarhem. Det gäller då att inte lägga alltför mycket arbete och material på dem, då jag hellre vill att våra besökare köper kort och vi får in pengar till verksamheten och därför håller priset lågt (minst 25:- , gärna mer, står det på skylten ;-) )
Har bl a hittat fina textstämplar på SlöjdDetaljer, Pysselskafferiet och InkyWings (numera hÄnglar&Wings)
Ja nu är det jobbigt varmt, tycker jag! Vi har korsdrag på loftet där vi sover, men det hjälper inte riktigt när det blir så här varmt, så Kjell köpte en fläkt idag. Ovanligt tystgående - får se om det funkar så vi sover bättre.
Åh så härligt - välkommen i kretsen av "friborgare"!! Lycka till med ditt "nya liv"! Kram!

MormorMargareta

2019-07-25 @ 08:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0