26 juli -19 Generösa vänner...

... har jag träffat många
genom denna hobby, både irl
och sådana jag bara "träffat" på nätet.
Tips, råd och inspiration delar många med sig av.
Jag har ju också fått spillpapper av många
och dekorationer av olika slag.
För ett par dar sen
kom ett paket i min brevlåda
ända från USA.
Kände mig som ett barn på julafton
när jag packade upp massor av blommor,
band, knappar och andra dekorationer.
Tusen tusen tack Jaqueline!!
 
 
Vanligtvis börjar det ju med ett mönsterpapper
när jag börjar planera för ett kort,
men nu triggades inspirationen av blommor.
Letade alltså papper, som kunde passa
och hade tur och hittade t o m en spillbit
som räckte till kuvert till kortet.
Vacker blomma ur Amerikapaketet
och en fint utstansad bladswirl,
som jag fick av Åsa.
Stansade ut den fina texten
med die från Crea Nest Lies XXL oval
och kanten med kvadratdien av samma märke.
En fjärilsknapp fick pryda övre hörnet.
 
 
Byggde förstås med distanskuddar mellan lagren.
Du kanske kan ana den glittriga linjen
runt mönsterpapperet - det är
Sakura GellyRoll-pennan clear star #700.
Det syns dåligt på fotona
men är såå fint på kortet - love it!
Hittar just nu inte textstämpeln,
så kan inte tala om varifrån den kommer.
 
 
Insidan fick sin skrivoval utstansad
med en oval från Nellie's multiframes MFD087,
som gör en prickkant både runt hålet och det utstansade.
Dekorerade med blomma från USA,
blad som jag fick av Monika
och ett par "dekorknoppar" ur en present
med dekorationer från förra årets födelsedag
jag fick av LillaPysselInger.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Ja, så blev det kort och kuvert idag,
trots att det är ett spillpapperskort ;-)
Texten är verkligen vald med omsorg
till detta kort!
Thank you all for your kindness!!
 
Olidligt varmt idag, men Kjell ville
åka på utflykt till Ingalunda.
Trevlig utflykt blev det, tack vare ac i bilen
och skuggande buskar vid fikabordet.
Orkade inte med att titta på allt fint inne,
men tack och lov finns det ju mycket fint
och intressant att se och uppleva ute i trädgården.
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0