28 juli -19 Snö i hettan....

..... blev det på den här veckans julkort.
var hem en sväng till Gävle
och hade tänkt fixa lite i trädgården
men det var såå varmt, så jag kröp ner
i källaren till kortmakarbordet istället.
Julkort ska ju göras alla veckor ;-)
 
 
Det finns ju inte så mycket scrapgrejor hemma under sommaren
men några bilder och en julspillmapp hittade jag.
Kände för snö - men kunde inte låta bli 
att addera lite röd "hetta" ;-)
 
 
Ganska "platt" kort idag utan distanskuddar
men jag kunde förstås inte låta bli
att böja vimplarnas flikar.
Bilden kommer från ett klippark från SlöjdDetaljer
och de söta tomtarna och texten
fanns på spillbitar från Maja,
De fina gnistriga prickarna
är köpta på Panduro.
 
 
Insidan med mera spillbitar, prickar
och en urgammal julstämpel - så fin.
 
 
Det fanns en liiten remsa kvar
av den där rödmönstrade spillbiten.
Den delade jag så den räckte
till en liten accent bakom namnetiketten
(som döljer att biten egentligen är två små).
Det är det mönsterpapper,
som får "hålla ihop" det här spilliskortet
och finns med på alla sidor.
 
 
Rött köpekuvert idag,
som faktiskt gick perfekt i färg
och därför får vara med här.
 
Det är jättevarmt idag också
och vi väntar vårt äldsta barnbarn 
och hennes kille hit till Björkebo.
Ska bli såå roligt!
Hoppas vi får härliga dagar på stranden!
Det är nästan det enda man orkar
i denna värme.
 
Ha det gott! Scrappa lugnt!  Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0