30 juli -19 Orange blomma....

..... som länge legat på mitt bord
och väntat på att "hitta kompisar".
Nu hittade jag ett par papper,
som passade - lite missvisande nyanser på fotot -
men bättre i verkligheten ;-)
 
 
Kombinerade med bruna toner i spillbitar
och cardstock.
"Stjärtstansen i hörnen och en 
randig vimpel bakom den blommiga spillbiten.
Den fina pärlknappen fanns med i en presentpåse
förra årets födelsedag (Tack lilla Pyssel Inger!)
och den lilla fågeln fanns i mina gömmor.
Bladen stansade med en die från 
Crealies: Duo dies CLDD37.
Stansade ur en spillisbit med lite glitter på.
 
 
Som vanligt har jag försökt skapa struktur 
på kortet med distanskuddar.
Grattis är stansat med die från
Gummiapan (tror jag).
 
 
Mönsterpapperet i överkanten
stansade jag med en die från Lawn Fawn:
en av "Stripes" LF 612
Dekorerade med en av blommorna från USA-paketet
som jag skrev om i inlägget 26/7
och blad som Monika stansat år mig.
 
 
Kuvertet blev såå läckert 
i det här mönsterpapperet.
 
 
En enkel baksida.
(Här är färgåtergivningen mer rättvisande.)
 
 
Avslutar med kort och kuvert
(här är färgen helt tokig igen)
Förstår inte riktigt vad som händer
med färgåtergivningen.
Gör så gott jag kan....
 
Idag är det kallt efter alla heta dagar
och jag är ju mer nöjd med sånt väder.
Det är enklare att klä på sig
än att klä av sig tillräckligt.
Vi var till Järvzoo idag
och jag tror djuren tyckte likadant som jag
för de var alerta och visade sig
ovanligt mycket.
Tror faktiskt att vi såg alla arter de har där idag.
Vi gick två varv
för att få chans att se båda matningstillfällena
och få motion - 8,4 km har jag gått idag
och med en höjdskillnad motsvarande 25 våningar.
Nu är det snart sängdags
och det syns att det drar mot augusti
för det börjar bli skumt ute igen
efter den ljusa norrlandssommaren.
 
Ha det gott min vän!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0