5 juli -19 Julängel...

.... blev det på denna veckas julkort.
När jag var hemma i Gävle
passade jag på att göra ett par julkort
med det som fanns till buds.
 
 
Den här fina änglabilden passade bra
med guld och rött tyckte jag.
Mönsterpapperet kommer ur ett gammalt
julblock från Panduro.
En konkav hörnstans från ek-success
fanns hemma, liksom en bladpunch,
band med guldmönster att dölja pappersglipan med
samt ett med guldkant till rosetten.
 
 
Mörkröda rosor passade också bra,
tyckte jag.
 
 
Idag hade jag ett helt 12"-papper,
så det räckte till matchande kuvert också.
 
 
Insidan fick också en bit
av det mönstrade bandet.
Nedtill stansade jag både mönsterpapperet
och guldpapperet med en kantstans
från Martha Stewart.
 
 
Baksidan
 
 
Till sist då kortet med sitt kuvert.
Tänk, nu är det mindre än ett halvår
kvar till jul!
Tycker att tiden går fortare och fortare
för varje år som går!
 
Ikväll kom vi hem till Björkebo igen
efter vår resa till Ytterån och Magnus stuga
och sen Vildmarksvägen i gränslandet
mellan Jämtlands och Lapplands fjälltrakter.
Vi avslutade med en sväng till Lycksele,
där vi bodde som nygifta.
Idag har vi kört därifrån och hit,
mest på inlandsvägar, ganska trafiktomma.
Det blev nästan en chock
att komma ut till E4 med all dess trafik,
innan vi fick svänga av mot Nianfors 
och ta vägen över "hemmaskogen" hit.
Mycket har vi upplevt och
många vackra vyer har vi sett,
men "borta bra men hemma bäst"
kände vi när vi kom hit!
 
Hoppas du har det fint!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint och stämningsfullt.

2019-07-06 @ 13:53:15
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0