6 juli -19 Den blomstertid....

.... nu kommer - ja den är här förstås,
men på en del av de platser vi besökte
utefter Vildmarksvägen under veckan
var det vår eller försommar vad gällde blomningen.
 
 
Jag hade börjat lite med det här kortet
innan vi åkte härifrån för en dryg vecka sen.
Hade plockat bland mina spillbitar
för att hitta nåt som passade det fina motivet.
Det är ju så stort att det täcker det mesta,
så jag ville ha småmönstrade papper.
Ett av dem hade dessutom ett hål,
som begränsade hur jag kunde använda det
men jag blev ganska nöjd till slut.
 
 
Distanskuddar mellan de olika lagren förstås.
Det fina motivet kommer från Inkido
och är utstansat med en die
från Nellie Snellen  ur serien
Nellies Multi Frames.
De vågiga kanterna är stansade
med en Lawn Fawn-die,
det är tre olika vågiga kanter i ett set,
det här är den största.
 
 
Insidan fick en kant som "blivit över"
i ett annat projekt, men hade rätt färg.
Det fanns mycket lite kvar av spillbitarna från framsidan
men några små kvadrater fick jag till.
Tyvärr blev en olyckligt liten och skev -
men är papperet slut, så är det,
och alla behöver väl inte vara perfekta
på ett kort heller (liksom inte irl!!)
Fjärilarna stansade jag med punchar
från Martha Stewart.
Text ska jag komplettera med
när jag vet vem som ska få kortet.
 
 
Baksidan fick den lilla bit som var kvar
från framsidan,
d v s den bit som "skulle suttit under motivet".
Den snålade jag till mig
för att ha nåt att dekorera baksidan med.
 
Inget kuvert idag - det blir ett vitt köpekuvert.
 
Idag har jag mest slappat, scrappat 
och så slappat igen!!
Är ganska trött efter allt resande
och flyttande mellan gäst- och hotellsängar.
Nu njuter jag av att "bara vara" i Björkebo!
 
Ha det gott! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0