8 juli -19 Påfyllning behövs...

.... i kortlådan på Fagernäs
upptäckte jag, när jag kom tillbaka efter vår resa.
Bland annat saknades kort med Sinnesrobönen,
så det blev ett nytt sånt idag
men förstås olikt det förra ;-)
 
 
Turkos blev, som så ofta hos mig, huvudfärg
och sen valde jag att lyfta det blekgula
och röda i mönsterpapperen.
Alla papper är hämtade från spillpapperslådan.
Nederkanten på det turkosrandiga papperet
är stansad med en kantstans från ek-success.
Texten är utstansad med en die från Nellie Snellens
serie Neelies Multi Frames.
Textstämpeln är från Pysselskafferiet.
 
 
Som vanligt har jag använt distanskuddar
när jag monterar de olika lagren
eftersom jag gillar 3D-effekten.
 
 
De söta fjärilarna är stansade med en punch
från Martha Stewart.
Alla delar är chalkade med brunt
och kroppen på fjärilen är prydd med rhinestones,
som också finns på andra platser på kortet.
 
 
Insidan har jag lämnat tom
för att den som köper kortet
ska ha plats att skriva en hälsning.
Baksidan dekorerar jag lite enkelt som vanligt
och sätter dit min namnetikett.
 
Idag har vi småregn
och det passar utmärkt!
Igår var vi på gudstjänst på Fagernäs
(det var då jag såg "hålen" i kortlådan)
och sen till Delsbostämman.
Massor med folk, musik i alla hörn
och vackra folkdräkter!
Njöt av alltihop och äkta Hälsingeostkaka
men är trött idag,
så det har bara blivit lite "plock"
och så en skön stund i kortmakeriet.
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hej

Har du kommit hem nu tro?

Vi använde oss den bönen/texten när jag gick stresshanteringskursen på stressmottagningen inne i sta'n för 4 år sen, de kör med en kombination av acceptans och kbt. Så jag skulle vilja ha den som text när jag gör en LO om den så egentligen behöver jag inte den mer än så, hmm lite onödigt att köpa den. Jag får skriva av den istället.

Fint kort i underbara färger, du skämmer bort oss följare med så fina kort.

/Kram

Svar: Ja, nu är jag "hemma i Björkebo" igen! Vi har haft det såå härligt på vår resa.Texten är ju en stämpel från Pysselskafferiet, designad av Therese Lidén (tror jag att hon heter) Om du bara behöver en enda kan jag nog bistå dig!
Tack för alla rara kommentarer! Du sprider verkligen glädje!! <3
MormorMargareta

2019-07-08 @ 21:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0