9 juli -19 Jul i juli....

... kan det ju också vara
och här kommer vecka 28:s julkort:
 
 
Det är ett spillpapperskort i brunt och blått
med gamla julpapper från Panduro.
(Kan se på Pandurojulblocken hur många år jag scrappat)
Jag gjorde det när jag var i Gävle ett par dar
innan vi åkte ut på vår resa
och jag hade alla dies etc i Björkebo,
så jag fick använda det som fanns.
Hittade ett utstansat GOD JUL,
men kommer inte ihåg varifrån dien kommer.
Någon (läs Bibbi) kanske kan hjälpa mig!?
.... och det kunde hon!!
Den är från ROX stamps.
Tack snälla Bibbi!! Du är otrolig!!
 
 
Eftersom det utstansade hjärta jag hittade
var lite mörkare brunt än resten av papperen
matchade jag det med ett mörkbrunt organzaband.
Gjorde en rosett med hjälp av ett pärlhjärta.
Resten ser du - konkav hörnstans
från ek-success i hörnen,
pärlswirlar från Panduro,
vimplar och snöstjärnor.
 
 
Insidans stämpel "tog" av nån anledning inte riktigt
men det oroar mig inte så mycket
för jag har en jättebra brun penna
som jag brukar kunna fixa den med.
Nu var den förstås i Björkebo,
så det får ordnas sen.
Tror stämpeln kom från Reprint.
Hittade ett bra "hål" i spillmappen,
som jag kunde använda på insidan.
Snöstjärnor med Sticklesglitter
och bruna halvpärlor fick också vara med.
 
 
Ofärdig baksida eftersom mina
namnetiketter var slut hemma.
Får fixa det också när jag kommer hem.
Vitt käpekuvert till detta kort,
så det visar jag inte.
 
Nu har sommaren återvänt
med sol och värme!
Härligt att kunna äta middag ute -
det blev gravlax med dillstuvad potatis - mums!!
Sen pannacotta toppad med passionsfrukt
och kaffe på maten.
 
Hoppas du också fått njuta av sommarens fröjder!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Aj då, att jag kan hålla reda på olika märken ;)) Jag surfar ganska mycket bland olika webbshopar och bloggar och känner ofta igen stilen varifrån den kommer. Det händer att jag har just den stämpeln eller diesen själv. Din God Jul dies tillhör RoxStamps egna sortiment.Ett vackert och stilrent julkort :) Skönt att julkortshögen ökar, mindre stress framåt advent. /kram bibbi

Svar: Se där - visste jag inte att jag skulle få hjälp! Du är otrolig!! (Jag hör till dem som sällan surfar - köper oftas "hands on" så att säga, eller på annons på fb - och glömmer anteckna ;-) )Tack för din rara kommentar - och ja, visst är det härligt att se julkortshögen växa!!
Kram - nu ska jag genast gå in och ändra i bloggen!!
MormorMargareta

2019-07-10 @ 08:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0