1 juni -19 Ljuva remsor....

.... fick jag över efter några av
de senaste kort jag gjort.
Letade i spillmapparna
efter fler matchande bitar,
och se - det räckte till ett kort!!
 
 
Det blev ett grattiskort
med 1,5 cm breda remsor,
klistrade med lite mellanrum på en mörkbrun bas
och invikta runt kanten.
Jag monterade det sen med dubbelhäftande tejp
på en större mörkbrun kvadrat
och denna på vit kortstomme.
Resten ser du ;-)
 
 
Lite distanskuddar har jag förstås använt
även idag under cirklarna på kakservetten
mellan kortstommen och den bruna kvadraten.
Cirklarna är stansade med dies från Crea Lies:
CreaNestLies CL Nest XXL #69.
Blommor ur mina gömmor,
troligen köpta hos Wild Orchid Craft.
 
 
Insidan med skrivyta i ett utstansat hål.
Kvadraten stansad med kvadratdie
ur samma serie som cirklarna:
CL Nest XXL #70.
Text lägger jag till när jag vet
vem som ska få kortet.
 
 
Enkel baksida
och brun kant stansad med rektangeln
ur samma serie: CLN XXL,
under spillpappersdekoren
och så min namnetikett.
Till det här spillpapperskortet
blir det förstås bara ett köpekuvert
så inget foto på "kort och kuvert" idag ;-)
 
Hemma från Stockholm igen
och regnväder hela dan.
Det gläder mig - då blir det lättare att rensa
imorgon, då jag tänker börja
ta mig an min försummade trädgård.
Idag blev det tvätt
och ett sött litet julkort
(är faktiskt ett par veckor "före" där,
med "ett i veckan - bra med tanke på trädgården!)
 
Ha nu en skön fortsättning på helgen!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bibbi

Snyggt kort och ett bra sätt att ta tillvara på spillbitarna, om man har så de stämmer ihop :) Visst är det iallafall lite skönt med regnväder. Både naturen och vi behöver det, det blir ju också lättare som du skriver, att rensa ogräset. Det har ju inte vett att stanna upp när annat inte växer, konstigt va? Ta det lugnt nu och njut av alla fina blommor, som slagit ut och som är på gång i din vackra trädgård /kram bibbi

Svar: Tack rara Bibbi! Ja, jag sparar ju spillbitar och vid tillfälle sorterar jag dem i plastfickor tillsammans med matchande färger - så bra att plocka fram när man saknar några bitar ;-)Underbart var det med regnet igår - och det gjorde ju att det gick lättare att rensa idag - men jag har bara gjort ett par kortare rensningspass, för idag var det vernissage på sommarens fotoutställning på Laxön i Älvkarleby och min Kjell har en bild med där i år, så då ville jag förstås vara där också. Får fortsätta imorgon! Njuter massor! Kram på dig!!
MormorMargareta

2019-06-02 @ 08:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0