13 juni -19 Vänskapskort.....

blev det idag.
Ska göra en hög med kort med budskap
till vårt sommarhem,
som öppnar för året till midsommar.
Några har jag sparade i mina gömmor
men nu har jag startat en liten "tillverkning"
och som vanligt letat inspiration
i mina spillpappershögar.
 
 
Hittade en gul prickig cardstock
som jag stansat en scalloped cirkel ur.
Den blev inspirationen till detta kort
i varma toner av gult och orange.
Blommorna är stansade med dies från Sizzix,
liksom kvisten nedtill.
Stansade hörnen på den gula cardstocken
liksom det orangeprickiga med 
"stjärtstansen" i hörnen.
 
 
Ståndarna fick en droppe GlossyAccent
och så satte jag en halvpärla som pistill.
Fjärilsdien består av två delar
och jag stansade en hel vit
och en genombruten i mönsterpapper.
Den fina textstämpeln är från Reprint.
 
De här korten får vita kuvert
och tom insida att själv skriva
sin hälsning i.
 
 
Baksidan får i alla fall lite dekor
som vanligt.
 
I natt och idag har vi haft massor med regn och åska
och jag gläder mig över allt vatten
som min trädgård fått.
Ser hur växterna dricker och sträcker på sig.
Regnet får trädgården att blomstra!
 
Imorgon ska vädret bli torrare,
så då fortsätter jag rensningen i rabatterna,
som blir så mycket lättare
när jorden blir fuktig och mjuk.
 
Ha det nu bra - hoppas du inte blivit dränkt av skyfallen!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0