14 juni -19 Plantering på gång....

.... i trädgården min,
och här har jag planterat en liten kanin 
på kortet också.
 
 
Det söta motivet är från Penny Black
och finns på en gammal träklotsstämpel,
som jag tror är köpt på Blade Rubber
i London för länge sen.
Papperen kommer ur spillpappersmappen.
 
 
En massa distanskuddar
har jag använt förstås,
bling och en fin blomma.
Grattis-dien är från gummiapan.
 
 
Ett av papperen var så stort
att det räckte till ett kuvert,
även om det fick bli lite mindre än vanligt.
Anpassade förstås kortet till kuvertet.
 
 
Insidan fick en kant av
samma gröna cardstock,
som jag använde på framsidan
och ett par remsor ur spillpappersmappen.
Åsas fina poststämpel och
ett Grattis stämplat med en Pandurostämpel
blev det också - och lite bling förstås.
Den konkava hörnstansen från
ek-success i hörnen, som på framsidan.
 
 
Kuvertpapperet räckte till 
dekor på baksidan också.
 
 
KOrt och kuvert till sist
Blev riktigt nöjd!
Vimplar gör mig ofta glad!
 
Nu ska jag ta mig en stund i kortmakeriet
och göra klart ett nytt kort
som ska få landa på bokbordet
i vår kyrkas sommarhem på midsommaraftn.
 
Ha en skön fredagskväll!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0