16 juni -19 Fjärilsfladder...

.... på kortet idag.
 
 
Enkelt kort med en spillpappersbit
som jag tyckte hade så fint mönster
att jag inte ville "dekorera bort det".
Kortstommen är från när ICA MAXI
hade scrapgrejor för nåt år sen - det fanns
bl a kort och kuvert i buntar.
"Extrafjärilen" har jag klippt ur ett papper
från Pion Design, glittrat med Wiks of Stella clear
och böjt vingarna på.
 
 
Texten är från ett set clearstamps
från SlöjdDetaljer och utstansad
med cirkeldie från Crea Nest Lies.
Gillar den fina "spetskanten",
som också finns med
runt spillpappersrektangeln.
Rosor och stansade blad
ur mina gömmor.
 
 
Ingen insida - kortet ska till bokbordet -
men en enkel baksida.
 
Visar inget kort och kuvert-foto idag
eftersom kuvertet är lika glänsande turkos
som kortet.
 
Däremot tänkte jag bjuda på lite bonus:
en tacktag, som jag hängde på krukrosen
jag gav min snälla granne,
som klippte vår gemensamma häck häromdagen.
 
 
Så enkelt fixat med en bit mörkbrun cardstock,
en spillpappersbit,
stjärtstansen, 
en håltång,
ett par blommor
och min fina tackdie.
Vad som händer med färgerna när jag fotar ibland
förstår jag inte alls!
Det här bandet har i verkligheten
samma nyans som spillbiten!! :o
Det har för övrigt även den blå blomman
även om den är lite starkare i färgen...
 
Ja, ja... nu har jag mest ägnat mig
åt trädgården de sista dagarna.
Ikväll är alla plantor i jorden
och mycket av det jag föresatt mig klart,
men det är sällan jag "går i mål" riktigt.
Imorgon ska jag/vi packa bilarna
och "dra åt Hälsingland" för sommaren,
även om det väl blir
några utflykter därifrån också.
Björkebo blir i alla fall vår bas
fram till slutet av augusti minst!!
Kom gärna och hälsa på!
Scraprum finns där också!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Så härligt, snyggt kort ! Fin tags !
Kram Ulla

Svar: Tack goa du!! <3Kram!
MormorMargareta

2019-06-18 @ 09:33:03
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Ulla

Så härligt, snyggt kort ! Fin tags !
Kram Ulla

2019-06-18 @ 09:33:04
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0