19 juni -19 Kloka ord....

.... även på dagens kort
som ska hamna i kortlådan på Fagernäs,
vår kyrkas sommarhem.
 
 
Tyvärr har jag glömt
var den fina textstämpeln kommer ifrån.
Det är en gummistämpel - men varifrån?
Den är utstansad med en die från Sizzix,
liksom den lila kanten bakom.
De vackra papperen
kommer från min spillpapperslåda.
Den fina blomkanten är stansad
med en kantstans från ek-success.
Blombandet i andra kanten
hittade jag i min bandlåda
och det passade så bra i färg.
 
 
Blommor från mina gömmor,
de flesta säkert köpta från Wild Orchid Craft.
De har så mycket fint - lätt att förköpa sig! ;-)
 
 
Enkel baksida - ingen insida
och ett vitt köpekuvert till detta.
 
Njuter av Björkebolivet - helst i skuggan....
Vi har väl varmt för min smak,
men det har fläktat lite idag också - så skönt!
Lite pyssel i och omkring stugorna
och en lång skön stund vid kortmakarbordet
i sällskap av Krister Henriksson
som läser Doktor Glas,
som radioföljetong - dagens härliga stund!
Eftersom vi packade och åkte hit igår
blev det två avsnitt idag - tack och lov
för SRplay-appen!!
 
Ha det gott! Det har jag! <3
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du har verkligen många bra-att-ha-saker i dina scraplådor. Det blir till fina kort. Jag borde ta tag i det också. Men just nu är det "lågvatten" här. Livet handlar mest om utevistelse. Det kommer väl regniga dagar ett-tu-tre.
Ha det gott där i skuggan. Jag skulle gärna sitta där också tillsammans med dig.
Kram Eva

Svar: Ja, tänk vad man samlar på sig! Papper har jag nog så det räcker tills jag dör ;-) Har köpstopp på det sen flera år - fast med undantag för om jag hittar några riktigt fina "kuvertpapper" :-)Tack för att du tar dig tid att kommentera - du gör mig så glad! Kramar till dig!
MormorMargareta

2019-06-19 @ 22:36:31
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: bibbi

Haha... :) jag ler Margareta. Jag vet varifrån denna textstämpel kommer ifrån, Reprint!
Riktigt fint och somrigt kort, texten passar in och man kan samla minnen utifrån och ta fram till den mörka tiden. Önskar dig en glad midsommar, hoppas vi inte regnar bort. /kram bibbi

Svar: Hej Bibbi! Jag ler också - du är helt fantastisk på att ha koll!! Tack! Tack också för din rara kommentar!Hoppas du haft en lika fin midsommar som jag - soligt och varmt på midsommarafton! Härligt! Idag på midsommardagen har det regnat och åskat mellan varven, så jag har fått lite gjort i kortmakeriet ;-) Kram på dig!
MormorMargareta

2019-06-20 @ 15:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0