2 juni -19 Sött motiv....

.... fanns det på det här papperet
och det kunde jag ju inte låta bli
att göra kort av!
 
 
Motivet var ca 10x10 cm
så jag fick bara ung 21x21 cm att göra kuvert av,
så kortet fick bli ganska litet
för att passa i kuvertet ;-)
(Ja, jag vet att jag är lite knasig!!)
Det rymde alltså inte så mycket pynt på kortet
så jag funderade hur jag skulle göra.
Så här blev det!
Visst är de söta!?!
 
 
Tänkte visa er hur jag sparar papper.
Detta är vad jag använt till kortets framsida.
Som du ser skär jag ur inuti de papper
som sen blir "ramar" och kanter på kortet.
Det syns ju inte när jag monterat,
 blir lite lättare kort (billigare porto)
och så får jag ju papper över,
som jag kan använda till dekor, att stansa i etc.
 
 
Här är det monterat - det mesta med distanskuddar.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial snowflake.
Glittrade dem med nuvo Crystal Drops,
som är lite "mjukare" glitter än Stickles.
Den fina "spetskanten" är stansad med dies från
Crea Nest Lies CLN XXL #70.
 
 
Det söta lilla kuvertet.
Papperet är från ScrapBerry's: Xmas Berries, Snowflakes.
 
 
Insidan med hjärta, hjärtehål,
liten God Jul-stämpel  från Panduros set
och Åsas fina julpoststämpel - en favorit,
som du nog sett ofta hos mig.
 
 
På baksidan satte jag 
det utstansade hjärtat under
min namnetikett.
 
 
Idag har jag alltså ett kuvert
att visa till det lilla kortet (knappt 11x11 cm).
 
En härlig solig söndag är tillända
med lite trädgårdsjobb
men också vernissage på sommarens
friluftsfotoutställning på Laxön,
där Kjell är en av 35 utställande fotografer.
 
Hoppas på fint "rensväder" imorgon också.
Min försummade trädgård behöver det
och jag behöver ta lite i taget ;-)
 
Ha en fin försommarvecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: bibbi

Jättesött kort :) Gillar de små söta motiven från Scrap Berrys, har en del av stämplarna. Du fick ut en hel del av ett mönsterpapper, mer dekorationer än snöstjärnorna behövs inte. Ha det bra /kram

Svar: Tusen tack för rar kommentar! Blir så glad när du varit inne och hälsat på!! Ha en fin helg! Kram!
MormorMargareta

2019-06-03 @ 07:04:16
Postat av: Eva

Väldigt bra sätta att spara papper och porto. Motivet är jättesött. Jag gillar också Scrapberrys papper. de är ofta dekoration i sig.
Ha det fint. Kram Eva

Svar: Tack rara Eva! Ja jag gillade verkligen det här motivet - även om det inte hör till vanligheterna att jag köper papper med motiv (dock finns det ju ibland bland spillbitar jag får av kompisar ;-) ). Det här har jag i alla fall inhandlat alldeles själv!Kan äntligen vara ute och rådda i min överväxta trädgård. Njuter i fulla drag!
ha en fin helg! Kram!
MormorMargareta

2019-06-03 @ 10:00:36
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0