28 juni -19 Ljuvligt kuvert....

.... visst blev det....
 
 
.... men kortet blev inte så dumt heller...
Hoppas min vän som fick det
till sin födelsedag igår gillde det.
För en gångs skull var jag ute
i god tid, så om postnord inte alldeles missat
bör det ha kommit fram t o m före födelsedagen.
 
 
Använde en ganska stor rund Grattis-stämpel,
som jag tror det från början fanns en die till (?)
fast den är numera borta,
så jag använde en cirkeldie med prickkant
och sen Crea Nesting Lies cirklar bakom.
Den fina kanten runt kortet
kommer ur samma serie, 
men här förstås en kvadrat.
Vimplarna matchar ganska bra
men är av annat märke (vilket vet jag inte
för diesen är i Björkebo och jag i Gävle ;-)  ).
 
 
Några matchande blommor i hörnet
en rosett och lite bling,
samt ganska många distanskuddar gick det också åt.
 
 
Insidan dekorerade jag med
den överblivna kanten från framsidan,
samt remsor av mönsterpapperets baksida.
Den övre är stansad med kantstans 
från ek-success.
(Ber om ursäkt att fotot är oskarpt,
men när jag upptäckte det
var kortet redan skickat, så inget att göra åt!)
 
 
Baksidan
 
 
Idag kan jag ju avsluta med kort och kuvert.
Det vackra papperet räckte ju till båda
och jag fick en liten bit kvar,
som du kunde se på spillpapperskortet
i förra blogginlägget.
 
Har varit i Gävle ett par dar
för lite ärenden av olika slag
och i morgon åker vi tillsammans med Åsa
upp till Ytterån i Jämtland,
där hennes Magnus har en stuga.
Sen planerar Kjell och jag att åka
Vildmarksvägen.
Hoppas vädret står oss bi!!
 
Ha det gott - vare sig du har sol eller regn!
Kram!

Kommentarer
Postat av: bibbi

Helt underbart kort :) Fint mönsterpapper och så fint upplägg med stämpel, cirklar, vimplar och passande blomster. Av det fina pappret blev det ju ett lika fint kuvert till :) /kram bibbi

Svar: Tack Bibbi! <3
MormorMargareta

2019-06-28 @ 21:42:43
Postat av: Ann-Marie

Supervackert papper, som jag brukar säga så sparkar jag dom på smalbena om de inte uppskattar dina kort, Har du vänner som fyller år, det har jag med... Jag satt idag och igår och fixade med ett kort ska försöka avsluta det i helgen... Snurrar in mej i detaljer alldeles för mycket och även om jag blivit bättre på att bara bestämma mej så finns det en del att jobba på även där.

Hälsa Åsa och ha det så mysigt mitt ute i skogen och längs vägen sen på vägen hem!

Kraaaaaam

Svar: Tack Ann-Marie för din rara kommentar! <3Är i Magnus stuga i Ytterån, i spöregn idag - men har det gott och varmt i stugan!
MormorMargareta

2019-06-29 @ 00:13:21
Postat av: Rosa A

Underbart vackert kort och kuvert ❤ Ha det nu så mysigt på resan! Kram Rosa

Svar: Tack Rosa! <3
MormorMargareta

2019-06-29 @ 08:03:03
URL: http://scraprosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0