3 juni -19 Grönt är skönt....

.... och med inspiration från
dagens trädgårdspyssel gjorde jag
ett kort med en gammal favorithÄngel.
 
 
Visst är hon läcker där hon flyger 
med sina hjärtan!?!
Hon är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel och till vingarna
har jag använt Vink of Stella clear.
På hjärtana la jag Glossy Accent.
Har också lagt några "daggdroppar" av det
på bladet och blommorna
 
 
Det syns nog lite bättre
på det här fotot.
Här ser du också att jag
monterat de olika lagren med distanskuddar.
 
 
Insidan fick hjärtpapperet,
som jag gjorde vimplarna på framsidan av.
Stansade ut ett hjärta
för att få en skrivyta.
Platta blommor och en liten prickig vimpel,
som döljer skarven
som blev när jag satte ihop två pappersbitar.
 
 
Kuvertet av det papper
som jag också använt på kortets framsida....
 
 
och baksida.
 
 
Ja så var det då dags
för kortet och kuvertet igen ;-)
Det blev några härliga pass i rabatterna
med kamp mot ogräset idag.
Orkar bara nån timme åt gången
nu för tiden, sen säger kroppen ifrån.
Då är det skönt att "vila" i kortmakeriet en stund
innan jag "går på nästa pass" ;-)
Tyvärr svävar jag inte så lätt
som den här hÄngeln
över mina rabatter....
 
Fortsättning följer - både här
och i trädgården!
Välkommen åter!
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0