30 juni -19 Sista chansen...

.... för vecka 26's julkort.
 
 
Ett jättefint snöstjärnepapper
ur en spillhög jag fick av en vän
fick bli basen på detta julkort.
Vit kortbas och en brun kant bakom,
som jag också stansade den bruna cirkeln ur.
Det blev ett ganska enkelt kort
med bara en blomma och en vimpel
med ett guldnätband bakom,
som dekor.
 
 
Monterade både papperen och cirkeln
med distanskuddar bakom.
Chalkade cirkeln med gulddyna
och satte dit halvpärlor i guld.
På blomman och bladen satte jag
några "daggdroppar" med ....
 
 
Insidan fick en smal brun kant,
remsor av mönsterpapper
och en stansad brun remsa med blommor.
Bakom alltihop nedtill sitter det guldiga nätbandet.
 
 
Enkel baksida.
Gjorde det här kortet
när jag var hemma i Gävle ett par dar.
Det var en utmaning i sig
för nästan alla mina dies
var uppe i Björkebo.
Det gällde alltså att skapa med det som fanns!
Den runda kanten bakom minnamnetikett
fanns färdig hemma
och passade ju ganska bra
till cirkeln på framsidan.
 
Idag firar vi min födelsedag i Magnus stuga
i vackra Ytterån i Jämtland.
Förmiddagen har ägnats åt byaloppis
som samtidigt ju blev en sightseeingtur ;-)
Ikväll äter vi födelsedagsmiddag i Östersund.
Det regnar, men vi har sol i sinnet!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0