5 juni -19 Fort och fel....

.... blir det ju ibland ;-)
Igår skulle vi fira min älskade Kjell,
som fyller år idag,
men då kunde Åsa och Magnus inte komma
och inte Matilda och Dennis heller.
Vi bestämde oss alltså för en födelsedagsmiddag igår
och eftersom sommaren kommit
ville vi sitta i trädgården.
 
Jag kröp omkring och fixade i täppan hela dan
men mellan varven blev det för varmt
och då gick jag ner i källaren
och försökte få till ett kort i all hast.
 
 
Tyckte det här motivet kunde passa
min promenadkompis,
sen sommaren1960!
Letade i spillpappersmapparna
för att hitta lämpliga mönsterpapper
och hittade stjärnor och blommor i blått.
Skrev text för hand,
lite darrig efter all rabattrensning.
 
När Kjell fick kortet
blev han ganska full i skratt
för där stod det
KJELL 76!!!
------
Fast det var ju inte förrän idag han fyllde 77! :D
------
Så till idag satte jag en skylt med 
KJELL 77
över den felaktiga texten.
 
 
Lite fladder i vimplarna som vanligt.
Distanskuddar under motivet och cirkeln bakom.
Kompletterade stjärnorna på spillbitarna
med blingstjärnor och en större
som kommer ur jättepåsen från DollarStore.
 
 
Insidan med en annan spillbit med stjärnor
och några utstansade runt om.
Stansade ut en stjärna till skrivyta
och stämplade med en textstämpel
som jag köpt med tanke på min Kjell.
 
Gjorde ingen baksida till Kjell.
Han vet ändå vem som har gjort det ;-)
 
Har fortsatt att rensa ogräs idag
och Kjell har firat med en härlig cykeltur.
Ikväll har vi varit och ätit födelsedagsmiddag nr 2
på Fullriggaren ihär i Gävle.
God mat och härlig utsikt över stad och hav
från 11:e våningen på Alderholmen,
Nu är både han och jag trötta och glada.
 
Imorgon firar vi nationaldag
 (och jag rensar nog vidare i trädgården en del). 
Njut av värmen och ha en fin helg!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sååå fint kort till pappa❤️ Är så glad att ni har varandra och att ni vandrar tillsammans.

Svar: <3 <3 <3
MormorMargareta

2019-06-06 @ 08:45:26
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0