9 juni -19 Fjäril och spillpapper...

..... inspirerade till detta grattiskort:
 
 
Spillbitar i rosa och brunt fanns i denna spillpappersmapp.
Ja, det fanns t o m flera mönsterpapper
i de färgerna, men jag valde
att bara använda två olika idag.
Tog en rosa cardstock till kortstomme
för att förstärka det rosa,
eftersom det var mycket vitt i papperen.
Den söta fjärilen har jag klippt
ur ett papper från PionDesign.
Sen har jag glittrat den med Wink of Stella
och på kanterna med Sakurapennan
GellyRoll Clear star #700.
 
 
Jag böjde fjärilsvingarna så att den fick fladdra.
De fina bruna kanterna 
är stansade med dies från Crea Nest Lies,
som nu är lite av favoriter hos mig.
Har både cirklar, ovaler, kvadrater ovh rektanglar.
Om du känner mig förstår du nog
att jag stansat den blommiga cirkeln
ur det blommiga papperet. ;-)
Det hålet syns ju inte under den randiga cirkeln.
Rosa blommor av olika slag 
och blad i olika gröna nyanser och former
fick dekorera idag.
Grattisdien är från Mandys (= Engströms)
 
 
Använde den biten som blev kvar
när jag stansat den randiga cirkeln till framsidan.
Enklare insida med några retroblommor.
Glömde fota innan jag skrev - som du förstår
hade jag lite brådis - var ute i sista minuten ;-)
 
 
På baksidan kom rektangeldien till användning.
Ur den , bakom mönsterpapperet,
är Grattis stansat.
Den rektangeln, liksom blompappersrektangeln
är de enda bitarna,
som inte är stansade ur "framsidespapperen".
Cirkeln är, liksom alla andra bruna detaljer
på kortets alla sidor,
stansad ur den största bruna kvadraten
på framsidan.
 
Har rensat och stökat i trädgården idag igen.
Blev avbruten av en härlig, efterlängtad
(men alltför kortvarig) regnskur.
Nu ska jag fylla på med bevattning
med vattenkannor ikväll.
Så br när Vår Herre mjukade upp jorden lite
så att den lättare tar emot!
 
Hoppas du haft en härlig pingsthelg - det har jag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vad fiiiiiint kort! När det är så slår det eventuella förseningar, jag tror nog mottagaren tycker detsamma!

Kraaaaam

Svar: Tusen tack min rara vän! Jag vet att mottagaren blev överraskad och glad - hon var inte van att få handgjorda kort ;-)
MormorMargareta

2019-06-12 @ 20:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0