1 mars -19 Små, små spillbitar.....

.... använde jag till Åsas Maria-kort.
Den här hexagondien är ju så användbar!!
 
 
Jag använde en färdig kortbas i craftpapper
(köpte såna kort med kuvert på ICA MAXI,
när de hade det förut)
och den tredje minsta av diesetet från Nellie Snellen.
Som du ser behövs det inte stora bitar,
här av fyra olika mönsterpapper.
Stansade bokstäverna ur en annan spillbit
och la på Glossy Accent,
som fick torka medan jag monterade hexahonerna.
 
 
Som du ser monterade jag dem
med distanskuddar och dekorerade
med små ljusgröna halvpärlor 
som sitter på en limsträng.
Enkelt att sätta dit och sitter bra fast
men inte lika snyggt som utan limsträngen ;-)
Några matchande blommor i hörnet
och sen var bokstäverna torra
och gick att klistra fast med limpennan.
 
 
Insidan fick också dekor av hexagonerna
men här fick jag vända dem på andra ledden
för att få till det.
 
Sen åkte vi och köpte en budapestbakelse
och en minikrukväxt till Åsa,
som ju fortfarande är sjuk, hostig och hes.
Hon blev glad över lite omväxling,
när hon nu var inne på tredje sjukveckan.
 
Idag har jag tränat på gymet
och tagit en härlig promenad med Kjell i solen.
Lite kyligare idag men krispigt och härligt i luften.
Så glad att foten är lite bättre!
blir deppad när jag inte kan promenera
som jag vill - det är ju vår dagliga sysselsättning.
Njuter såå av att få vara ute i dagsljus året om!!
Det är bland det bästa med att vara pensionär!
 
Hoppas du får en härlig helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Visst detta kort inspirerade mig mycket:) Man använder de små diesen för lite, iallafall jag. Men att surfa runt på nätet insp alltid, fast din blogg besöker jag oftare :) Får nog testa denna idën med hexagoner, men även fyrkanter som jag tror jag sett hos dig också. Bra o kul sätt att anv spillbitar och snyggt blir det också. Gillar hur du löste namnet. Ta det lugnt med onda foten, du ska gå många mil till med den. Jobbigt för Åsa att hon inte blivit frisk än, hoppas hon inte har lunginflammation. Ta hand om varandra och ha en bra helg /kram bibbi

Svar: Tack goa Bibbi! Roligt om du hittar inspiration! Jag är så dålig på att gå på bloggrunda nu för tiden - måste ge mig tid till det nån dag!! (Det är stressigt att vara pensionär ;-) !!)Foten börjar arta sig, men doktorn säger att jag ska sluta gå när det gör ont, så numera går jag med busskortet i fickan, så jag kan ta mig hem om jag är för långt bort...
Har haft "födelsedagslunch" för Åsas yngsta (23) hos Åsa idag, fast jag stod för porterstek och sås och Åsas Magnus för resten. Åsa är inte pigg än, men njöt av att det "hände lite" - har varit sjuk och hemma i 2 1/2 vecka - det blir långtråkigt!
Ha en skön fortsättning på helgen! Kram!!
MormorMargareta

2019-03-02 @ 10:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0