13 mars -19 Viktoria....

.... har vårt yngsta barnbarn som andranamn
och igår hade hon alltså namnsdag.
Då fick hon naturligtvis ett grattiskort.
 
 
Ett mönsterpapper med stjärnor
inspirerade till det här kortet.
Den stora fina stjärnan 
är stansad med en die från Nellies milti frames: MFD 050.
I överkanten har jag använt en kantstans
med stjärnor från Martha Stewart.
Grattis är stansat med en die från Gummiapan.
 
 
Jag skrev Viktoria på en vimpel,
som jag böjde och monterade
med hjälp av limpistolen.
Jag har förstås använt distanskuddar
för att montera de olika papperslagren.
Dekorerade med blommor och glitterstjärnor,
samt glitterlinjer med Sakura Gelly Roll
Clear Star # 700 - en favorit.
 
 
Ett snyggt kuvert blev det ju
av stjärnpapperet också förstås.
Det är därför jag fått lov att skarva
papperet på framsidan.
Det blir ju bara två pappersremsor
som är 6 cm breda kvar
när jag gjort kuvertet.
 
 
Insidan fick dekor i samma anda
som framsidan, fast med platta blommor förstås.
Hade ingen lämplig textstämpel
så jag textade själv med en kaligrafipenna.
 
 
Baksidan fick den stjärna,
som blev över från framsidan,
under namnetiketten.
 
 
Till sist kortet och kuvertet som vanligt.
Vårt yngsta barnbarn heter ju Matilda Viktoria
och har alltså namnsdag imorgon också ;-)
Har alltså gjort ytterligare ett namnsdagskort till henne!!
Det kommer här endera dan.
 
Ikväll har jag träffat "onsdagsgänget"
och bl a gjort ett kort till vänner i Australien,
som fått en liten son.
En annan vän har nyss fått en dotter
och förstås även ett grattiskort,
som jag bloggar när jag vet att det kommit fram.
 
Snöskottning av blötsnö och träning på gym idag,
så nu är jag ganska mör.
Det ska bli skönt att sova!
God natt - sweet dreams!!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Det är snyggt med stjärnor och det här kortet är jättesnyggt och har en vacker färg. Trevligt att gratta på namnsdagarna, men almanackan stämmer inte längre som man är van vid från barnsben. Det har kommit in nya namn. Hoppas du inte har för ont i kroppen idag efter all träning. Träna med måtta ;)
/kram bibbi

Svar: Tack för din rara kommentar! Blir så glad!!Ja det är lite oordning i almanackan men Viktoria tror jag är kvar på sin gamla plats (liksom Margareta!!)
Kommer just från gymet igen och är allt lite mör... P g a att både Birgitta, min träningskompis, och jag varit bortresta blev det lite tätt på given denna vecka. Skönt i alla fall att det känns som att vi gjort nåt nyttigt!
Kram på dig!
MormorMargareta

2019-03-14 @ 12:03:18
Postat av: Ann-Marie

Det var stjärnstatus på det där kortet. Milda Matilda tänk att ha namnsdag två dagar om året och då ha dom så tätt. Fast det är klart att det kanske varit värre om de hade döpt henne till Vilda som första och sen Matilda, det hade hon nog fått höra..tihii, nu vart det kronstatus istället.
Hon vart nog nöjd med kortet skulle jag kunna gissa!

Svar: Tack för rar kommentar!! Det är stjärnstatus på tösen också - och ja! hon blev nöjd med kortet! Hon är nog både Milda Matilda och Vilda Matilda - men framför allt en genomgo och omtänksam ung dam! Nu finns strax också "Matildakortet" i bloggen! Full fart i kortmakeriet alltså ;-)Kram på dig!
MormorMargareta

2019-03-14 @ 21:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0