2 mars -19 I blekblått....

.... går denna veckas julkort.
 
 
Hade några papper och spillbitar kvar
i ett urgammalt julblock från Panduro
och längst bak fanns också 
lite utstansade vimplar, tags etc,
som jag inte brukar använda,
men idag tog jag några av vimplarna.
Den fina snögubben är från Penny Black.
Love it!!
 
 
De blå kanterna och motivet
är stansade med dies från Crea-Nest-Lies.
Monterade sen med distanskuddar mellan,
som vanligt.
God Jul är stansat med die
ur RoxStamps julkalender
och jag stansade två och la på varann
och sen Glossy Accent på det.
Snöstjärnorna är från Martha Stewart.
Den stora punchen har Åsa "kommit över"
och lånar snällt ut den till mig
och punchen till de mindre
heter "glacial snowflake".
De är glittrade med nuvo Crystal Drops,
som jag också la runt kanten på snögubben.
 
 
Det här "pyamasrandiga" papperet
fanns i samma block
och det blev ju ett skapligt kuvert.
 
 
Använde det också på insidan.
Den blå kanten är det som blev kvar
när jag stansat kanten till framsidan.
Så bra att ta vara på "spillet" ;-)
Även här Åsas fina stora snöstjärna.
 
 
På baksidan fick min namnetikett
sitta på en fin cirkel som också
är stansad med en Crea-Nesting-Lies-die.
 
 
Kort och kuvert till sist.
Mönsterpapperet på kortets framsida
är spillbitar jag hade kvar ur samma block.
 
Imorgon lär det vara slut med våren här
och de varnar för en decimeter nysnö,
så då kanske vi kan göra snögubbar igen ;-)
Typiskt att det blir snö,
som går att använda till nåt,
precis när sportlovet tar slut!!
Synd om barnen -men de kanske bara "datar"
nu för tiden.
 
Ha en fin lördagskväll och söndag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort och en go gubbe. ❤️

Svar: Tack goaste Åsa!! Älskar att få kommentarer här!! Kram!! <3
MormorMargareta

2019-03-02 @ 21:06:17
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Eva

Åhh så fint kort. Vitt och blått , så jättevackert till snöiga julkort. Jag ser att du har även oval ram med öglor. Det blir en perfekt helhet. Får skriva upp på min önskelista.
Regn här idag och nu ser jag glimtar av solen. Det är lite hitochdit. Ha det gott. Kram från Eva

Svar: Tack rara Eva! Ja visst är det fint med blå julkort - det tycker jag också! Den ovala ramen är så användbar (den med) Har med tiden skaffat både rund, oval, kvadratisk och rektangulär ;-)Här har vi snöstorm idag - Kjell har skottat tre gånger!! Men jag tänker på månadsdikten om "Mars med sitt långa skägg...." och vet ju att våren är nyckfull och låter vänta på sig! Just nu lär snögubben få sällskap här!! Ni har det väl lite annorlunda längre söderut, kan jag tro ;-)
Ha det härligt! Kram!
Ha det
MormorMargareta

2019-03-03 @ 13:28:37
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Åh nu är det jag som smälter, så otroligt söt snögubbe! Fina frostiga papper, bara Olaf som saknas!

Kraaaam

Svar: Tusen tack goa Ann-Marie! Ja visst är det en go gubbe!! Penny Black levererar!! Här levererar Vår Herre just nu massor av snögubbar i byggsats - våren har pausat ett tag!
Kram på dig!
MormorMargareta

2019-03-03 @ 19:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0