21 mars -19 Nu är det dags....

....för oss 44:or att fylla 75!!
Det är inte klokt!!
Är vi GAMLA nu???
 
Ja inte en av mina bästa vänner i alla fall!!
Hon passerade strecket härom dagen,
men är fortfarande fullt sysselsatt
med ekonomin i familjeföretaget!!
 
 
Ett födelsedagskort fick hon från mig
i det här härligt blommiga kuvertet.
 
 
Själva kortet blev så här
med ett hjärta av det snygga blommiga.
Tack och lov hade jag mer än ett
av de här blompapperen,
så jag hade lite mer
att göra nåt med sedan jag gjort kuvertet.
Den fina uddkanten i brunt
är stansad med CreaNestLies CLNest XXL 70
och den lilla cirkeln med en av de minsta
av cirklarna i setet CLNest XXL 69.
Siffrorna är stansade med dies
från Tattered Lace.
 
 
Som vanligt har jag monterat de olika lagren
med distanskuddar.
Diverse blommor och blad ur mina gömmor,
spets och halvpärlor som dekor.
 
 
Till insidan har jag använt
det som blev kvar när jag stansade
ett hjärta till framsidan.
Hålet blev "skrivyta" och jag har stämplat
med två olika passande stämplar. 
Några stansade blommor
(varav en blev lite vikt när jag fotade)
ett par blad och Åsas fina lilla stämpel
fick pryda insidan.
 
 
Enkel baksida ...
 
 
... och till sist kortet och kuvertet.
 
Jag hoppas att kortet kommit fram
men även om så inte är fallet
bloggar jag det idag för min vän
har inte facebook ;-)
 
Soligt, härligt och blåsigt idag,
så näsan droppar!
Ingen långpromenad idag alltså - men en kortis ;-)
Vi har också fått en ny "jobbarkompis" i huset -
en ny tvättmaskin!!!
Härligt, då den gamla trasslat en hel del på slutet
och när den gav oss översvämning
i tvättstugan i förra veckan.
Hoppas denna är lika flitig och uthållig
som den förra,
som tjänat oss i nästan 20 år!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Man får ju inte gamla till sej, var det inte så hon sa den där gamla tanten på 105 eller 109 år. Fast det kanske inte du sett? Jo men hon har väl varit på aftonbladets sida...Nu vart jag allt osäker..
Hur som, det jag ville säga var, man är aldrig äldre än man gör sej...

Så "ungdomen" fick en kärleksfull gratulation!

Kraaaam

2019-03-21 @ 22:26:06
Postat av: Bibbi

Jag blir aldrig äldre än 18 ;) Vackert kort och så fint med hjärtat och pärlor på kanten. Önskar dig en trevlig helg. /kram bibbi

2019-03-22 @ 08:58:17
Postat av: Eva

Nej nej 75 är ingen ålder idag, men tänker man tillbaka på äldre släktingar förr då kan man bli skärrad. Jag har grannar och väninnor som är 80 och hur pigga som helst.
Kortet är hur vackert som helst. Väldigt fina färger kombinerade.
Kram Eva

2019-03-22 @ 19:03:46
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0