28 mars -19 Att lifta....

.....var nåt som man gjorde ibland
i min ungdom.
Nuförtiden åker jag inte "på tummen"
men ibland "liftar" jag idéer
från kort jag ser på fb t ex.
Jag kopierar förstås inte utan tar bara
nån idé, nån detalj eller nåt upplägg.
Inspirationen till det här kortet
tror jag kom från ett från PY-hobby.
 
 
Hade en liiiten bit kvar
av ett läckert blåblommigt mönsterpapper
som knappt räckte till nånting.
Med det här upplägget
fick jag användning för det
på båda sidor om en vit torrembossad cardstock.
Stansade en cirkel med en Sizzixdie
i matchande ljusblått, som också går igen
i kanten på kortet och vimpeln,
samt den utstansade Grattistexten.
 
 
Monterade blommorna, spetsrosetten
och vimpeln med limpistolen.
Idag är bara det understa papperslagret
monterat med distanskuddar
eftersom mönsterpapperet var ganska tunt.
Hörnan stansade med konkav hörnstans
från ek-success.
Blå små rhinestones glimmar fint
likson glitterranden ritad med Sakura Gelly Roll-pennan
clear star #700 - en favorit!
 
 
Insidan dekorerades med andra spillpapper
i delvis samma färgskala.
Höll kvar idén med cirkel men
i övrigt annat upplägg, som du ser.
 
 
Enkel baksida - och inget matchande kuvert idag
till det här spillpapperskortet.
Har använt de fina kortstommarna från Kristinas Scrapbooking
och det hör ju kuvert till.
 
Just nu är det "husarrest" som gäller
för mig ett tag.
Massor med pollen flyger omkring i luften!!
Torrt och varmt - sämsta tänkbara för mig ;-)
Njuter genom fönstren av att snön smälter undan
och krokusen börjar blomma i rabatterna - HÄRLIGT!!
 
Njut blommor och vår
så njuter jag blommiga mönsterpapper, 
vackra band och pappersblommor!
Välkommen åter och kika på
vad jag har hittat på!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0