3 mars -19 Visst får man lifta....

.... som vi scrappare kallar det
när man inspireras av en annans alster
och "snor" idéer!
Idag har jag liftat Åsas fina Valentine-kort till oss
ganska "rätt av" - men det blir ju ändå olika 
när jag har andra papper och annat motiv.
 
 
Om du vill se Åsas fina kort och jämföra
så kan du klicka HÄR, så kan du se!
Så när som att jag har en extra vimpel
är det allt ganska lika;-)
 
Jag fick vårkänslor en solig dag
och plockade i mina spillpappersmappar
för att hitta lämpliga papper.
Börjar ju nästan alltid med papperen för mig,
oavsett om det är "kuvertpapper" eller spillbitar 
som jag jobbar med.
Sen väljer jag ev ett motiv och färglägger det
med Distress Markers eller akvarell
för att stämma med papperen.
(När jag nån gång gör tvärt om
och börjar färglägga så blir det
oftast mycket svårare :(.  )
Här en ljuvlig gammal hÄngel
med vårblommor i håret.
 
 
Som vanligt har jag lite "fladder" i vimplarna
genom att jag böjt flikarna.
Så har jag använt distanskuddar
att montera de olika lagren med
och min älsklingspenna: Sakura
Gelly Roll Clear Star
att glittra med utmed kanterna.
 
 
Insidan fick också vimplar,
en bladslinga, några halvpärlor
och en fin textstämpel, som jag tror
också är från hÄnglar och stÄnglar.
Stämplade med brun Versa Fine idag.
Tycker det blir lite mildare än svart.
 
 
Även baksidan fick lite vimplar
bakom min namnetikett.
Snyft - nu är det läckra randiga spillpapperet
helt slut - finito!!
Kommer att sakna det!
 
Vitt kuvert, som hör till kortstommarna, idag
eftersom spillpapperet inte räckte
till når matchande kuvert.
från Kristinas scrapbooking.
Mycket bra och prisvärda!!
 
 Ja, idag är vintern tillbaka och snön yr.
Kom att tänka på dikten om mars,
som jag lärde mig som barn:
 
Mars med sitt långa skägg
lockar barnen utom vägg.
Lockar sippor små med tö -
bäddar in dem sen i snö.
Sträng han är när han är ung,
vass som själva vinterns kung -
men han tinar upp till slut,
förrn hans timglas runnit ut.
 
Ja - än så är det långt till vår... på riktigt
men
pollensäsongen är här - puh!
Al och hassel blommar redan här i Gävle.
 
Ha det gott i marsvädret!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Så roligt att jag kunde inspirera dig. Ett jättefint kort i vårfärger och med så fint färglagd hÄngla.

Svar: Ja visst är det härligt när vi kan inspirera varann! Tack för all inspiration du bjuder på! <3 Så kul att du lockade in mig i din hobby!! Kram!!
MormorMargareta

2019-03-05 @ 20:52:18
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0