31 mars -19 Förgätmigej....

... finns på dagens gratulationskort,
som min bästa vän i Gävle
fick på sin födelsedag i fredags.
Eftersom hennes present gick i blått
ville jag hitta lämpligt mönsterpapper i blått.
 
 
Ja, inte ser väl det här kuvertet
särskilt blått ut
men förgätmigej är ju en blå blomma
och visst blev det ett fint kuvert säg?!
 
 
Kortet blev i alla fall BLÅTT,
med kornblå cardstock som matchar
de blå blommorna på mönsterpapperet.
Stansade de fina "spetskanterna" med dies
från Crea Nest Lies, som finns både som
kvadrater, ovaler, cirklar och rektanglar.
Har faktiskt använt från alla olika set
på olika sidor på det här kortet.
Ovalen döljer skarven mellan mönsterpappersremsorna
utom en liten bit längst upp
och där satte jag en dubbel rosett.
 
 
Grattis-dien är från Rox stamps
och bokstäverna i namnet med dies
från Tattered Lace.
Som vanligt har jag använt distanskuddar
när jag monterade de olika papperslagren.
Dekorerade med blommor och bär
samt några fjärilar, stansade i spillbitar i blått
med fjärilspunchar från Martha Stewart
och lite gröna blingstenar.
Glittrade med Sakura Gelly Roll
Clear Star #700 runt det mesta, som vanligt.
 
 
Insidan fick en kant av det som blev över
efter det att jag stansat kanten till framsidan.
Delade en bit mönsterpappersremsa på diagonalen
för att dekorera med.
Textdien är från Lawn Fawn.
Stansade också en bladkvist (die från Cherry Lynn, tror jag)
och några retroblommor.
 
 
Till baksidan vände jag på mönsterpapperet
och här har jag, som du ser,
använt den rektangulära dien
och cirkeldien runt min namnetikett.
 
 
 Ja, här är då kortet och dess kuvert.
Lotta gillade både det och sin blå present ;-)
 
Vi fick ett härligt spöregn igår kväll
så jag fick mig en skön pollenfri promenad
före earth hour.
Den timmen tillbringade vi i Heliga Trefaldighetskyrkan
som hade "candlelight consert"
med bl a suveräne musikanten Görgen Antonsson
(från vår grannby i Hälsingland)
och hans "vänner", d v s ytterligare tre violinister
och en cellist från vår fina symfoniorkester.
Vilket sound!! Vilken njutning!!!
 
Hoppas du också haft en fin helg!
Jag har lekt med spillpapper,
så jag har, som du förstår, roat mig kungligt!!
Resultatet får du se här snart!
Välkommen åter! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vilket härligt vårgrattiskort, jag älskar förgätmigej och har tänkt göra om vårt bröllopsalbum och bl a använda papper med förgätmigej, det pappret du använde här är det nytt eller gammalt papper? Om det är nytt, vart kan jag finna det?

Kraaaaam

Svar: Hej Ann-Marie! Ja visst är det fint! Det var det sista jag hade av de här ljuvliga. Tror faktiskt att det är från Reprint - men det är inte nytt - har haft det länge!! Har ingen aning om var jag köpt det, tyvärr.
MormorMargareta

2019-03-31 @ 21:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0