6 mars -19 Tomtefar....

.... ler mot oss på veckans julkort,
ja åtminståne tror jag det - det syns
ju inte så väl bakom mustach och skägg ;-)
 
 
 Han är en digis som kommer från Pernilla Nilsson.
Hon har såå många fina freebies!
Klicka HÄR om du vill se!!
Mönsterpapperen kommer ur ytterligare
ett av Panduros gamla julblock, i grått och rött,
där några papper och en hel del spillbitar
finns kvar i mitt skåp.
Jag gillar ju vimplar, så det blev några
på det här kortet också.
 
 
Blommor i grått och rött matchar
och stjärnan kommer från den där jättepåsen
som Åsa kom med från DollarStore
för ett par år sen - den räcker nog livet ut!
Vimpelflikarna är böjda här med
precis som jag brukar göra.
 
 
Insidan fick mest av papperet med hjärtan,
blommor som på framsidan
och en fin julhälsningsstämpel
från Reprint (tror jag - jag är i Stockholm nu
och kan inte kolla).
 
 
Baksidan fick vimplar av det stjärnmönstrade
mönsterpapperet och med det grårutiga
under namnetiketten.
 
 
Stjärnmönstrat kuvert.
 
 
Kortet och kuvertet till slut som vanligt.
 
Idag har vi tagit tåget (som både gick och kom i tid)
till huvudstan.
Kjell, som ju fortfarande jobbar en del,
ska träffa klientföretag torsdag - fredag
och jag passar på att träffa vänner.
Sen får vi träffa Mickan och hennes Pontus också.
Det ska bli mysigt!!
Vad vi gör i helgen får väl vädret utvisa.
Vi brukar ju promenera långt och länge,
men om det regnar och är iskallt
får vi väl hitta på nåt annat.
 
Hoppas du får en trevlig vecka!
Välkommen åter hit!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta:)
Åh! Så längesedan jag kikade in på bloggen. Tiden har bara flugit iväg!! Jag mår bra. Jag har skaffat instagram, så det är där jag håller till nu;) Har du instagram? Jag följer Åsa där:)
Ditt julkort du gjort blev sååå fint, som vanligt:))
Har du börjat göra ett julkort i veckan i år också?
Jag har roliga saker att berätta för dig:) Vi ska bli farmor & farfar i slutet av april igen. Kim & Paulina ska ha en liten till:) Nova-Li är nu 1år och 4månader, så det blir tätt. Det är så underbart med barnbarn, vi träffas ofta. Ted & Tova har också hittat ett nytt hem 8 km ifrån oss. Det är ett gammalt hus ifrån 1850 talet, sååå mysigt med gamla öppna spisar som gjorts om så de kan eldas i ordentligt. De har även en jättefin kökspanna som fungerar. De älskar sitt nya hem, och vi med:) Nu har vi båda pojkarna på samma håll och inte långt ifrån oss:))))

Nu önskar jag ER en trevlig helg i Stockholm:)
Vi hörs snart igen:)

Kramizar Marie

Svar: Hej Marie! Å så roligt att höra av dig igen! Jag är ju också lite dålig på att kolla i bloggar - men instagram har jag inte"hoppat på" än - kikar ju in lite nu och då för att följa barnbarnen mest, men lägger inte ut nåt själv än. Får väl lära mig så småningom.Så roligt att ni får ett till barnbarn! Och att båda pojkarna finns i närheten!
Vi passar på att träffa Mickan, vårt äldsta barnbarn, som flyttat till storstan, när vi är här. Gläder oss åt att hon gärna vill!
Åsa och vårt yngsta barnbarn bor ju i Gävle, så dem har vi täta kontakter med.

Ja, jag försöker med ett julkort i veckan detta år med - det är ju så bra att vara "på god väg" när det är dags att spurta i slutet av oktober!

Ha det gott! Massor av kramar!!
MormorMargareta

2019-03-07 @ 14:11:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0