1 maj -19 "Välklappat" vårpapper...

..... har jag använt idag.
Det har legat l ä n g e i mina gömmor.
Köpte det för att jag såg att det skulle bli
ett alldeles väldigt fin kuvert....
 
 
Härligt vårligt grönt!!
Men sen har jag försökt hitta
något att kombinera det med.....
Inte lätt!
Så har det fått flytta ner i papperslådan igen
efter att jag "klappat lite på det".
 
 
Nu bestämde jag mig för
att det skulle bli ett kort i alla fall!
Efter mycket plockande i pappershögarna
blev valet blekgul cardstock och
en rutig spillbit att komplettera med.
Den fina textstämpeln kommer
från Slöjd Detaljer.
Hittade ett ovalt dieset från Nellie Snellen
på mässan i Avesta.
Har ju några av Nellie's multiframes sen förut
som jag gillar mycket,
men saknade ovaler.
Svårt med ovaler - alla är olika,
men upptäckte att jag kunde använda
en Spellis: Classic Ovals Large Scalloped
om jag stansade ut två gula
och skarvade under textovalen - så bra!
 
 
En fin blomma fick blad stansade
med die från Magnolia.
Även den gula swirlen är stansad
med en die från Magnolia.
Den söta fjärilen är köpt på Panduro
för mycket länge sen.
Jag har monterat de olika lagren
med distanskuddar som vanligt
och så blingat förstås!
 
 
Insidan fick blommor stansade
och embossade med Floral Punch
och bladen är samma som på framsidan,
så bra att klippa så långt man behöver.
 
 
Baksidan - här är mönsterpapperen
stansat med "stjärtstansen"
precis som på de andra sidorna.
 
 
Ja så här blev det alltså,
kortet med sitt kuvert
(eller om det nu är tvärt om).
 
Idag har det regnat HURRA!!
Jag har kunnat gå en l å n g promenad
tillsammans med Kjell i duggregn
och andas fritt.
HÄRLIGT!!
 
Ha det så gott
och om du är ledsen över att det regnar
kan du ju skicka en tanke
till oss pollenallergiker ;-)
Kul att du kikade in här!
Välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det där med att bestämma sej är inte lätt, alldeles för många val ibland, men här kom din bestämdhet till ett väldigt bra beslut, snyggt som tusan!

Svar: Ja, jag blev nöjd - trots att jag nu inte kan klappa det här papperet mer ;-) Kram på dig!
MormorMargareta

2019-05-04 @ 11:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0