21 maj -19 I det blå....

.... bland alla moln
flaxar denna söta uggla 
av Pernilla Nilssons penna.
Love it!!
 
 
Det ljuvliga mönsterpapperet från BoBunny
har jag "klappat på" i ett par år
men nu kunde jag inte hålla mig längre!!
 
 
Tyckte att den här fina ugglan
passade precis.
Färglade den med Distress Markers
och vattenpensel, som vanligt.
Det vita på ögonen, vingarna och
fjädrarna har jag glittrat med Vink of Stella,
fast det sysn inte så mycket på fotot.
 
 
Monterade med distanskuddar
och böjde vingarna
så att fågeln fick "luft under vingarna".
Jag gjorde kortet på träffen i Bollnäs i lördags
och en tjej var rar och lånade ut
den passande textstämpeln.
Lite bling fick räcka som dekor
för att inte "störa" det fina papperet ;-)
 
 
Rutigt kuvert i samma färgskala.
 
 
Insidan fick dekor både av kortets och kuvertets papper.
Några fjärilar stansade med Martha Stewartpunchar
och en fin textstämpel fick också pryda insidan. 
 
 
Baksidan (som jag lyckades skugga
nederdelen på kortet av vid fotograferingen :(  ).
 
 
Ja, så var det då dags för kort och kuvert igen.
Passade riktigt bra tycker jag,
även om det inte var samma papper
och så finns ju båda papperen på kortet
även om det inte är på framsidan.
 
Nu lovar de regn igen på TV - hoppas, hoppas!!
Du som gillar sol bättre
kanske hoppas att de har fel ;-) .
Må så gott oavsett!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Så fint kort! Jättefina färger och så passande med ugglan till det mönsterpapperet. Även passande texter :) Visst är det trevligt med sol, men nu behöver vi vatten, både för naturen och grundvattennivån. Hoppas det lättar med pollen snart, så du får komma ut. /kram bibbi

Svar: Tack Bibbi för din rara kommentar! Har "klappat" det här papperet såå länge, så nu var det dags att låta ugglan flyga in på det ;-)Ja nu längtar både trädgården, grundvattnet och jag efter regn!! Kram på dig!!
MormorMargareta

2019-05-22 @ 08:29:00
Postat av: Pernilla

Vilket ljuvligt kort! Verkligen jättefint med matchande kuvert. 😃

Svar: Tusen tack Pernilla! <3
MormorMargareta

2019-05-22 @ 14:49:34
URL: http://pernolpysslar.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Piiiiiiiiip


Svar: Eller hoohoo! ;-)
MormorMargareta

2019-05-24 @ 23:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0