23 maj -19 Liten julkram....

... idag på spillpapperskort.
 
 
Julkramdien fanns med i förra årets julkalender
från Rox stamps, men hann ju inte
användas då tråkigt nog.
Nu fick den vara med i alla fall...
Fick julspill av en scrapkompis
på Bollnäs jubileumsträff
och det har jag använt lite av
till det här kortet, som är 10x15 cm.
Hjärtedien från Tecnique Tuesday.
 
 
Lite distanskuddar mellan lagren förstås
och här har jag lekt med Glossy Accent
och PearlMaker på de små "knopparna".
Tyckte de matchade papperet bra.
Dien är från ett set med
blommor och blader från Sizzix.
Som du ser har jag också glittrat med 
Sakura GellyRoll-pennan Clear Star #700.
Om du vill se hur jag gjort rosetten
med hjälp av min Ultimate Pro eller en gaffel
kan du gå in i det här gamla inlägget
och scrolla ner till en demo.
Enkelt och behändigt sätt
att alltid få fina rosetter!
 
 
Insidan med ett annat mönsterpapper
ur samma spillhög.
Jag har använt grön cardstock
som kortstomme idag
och "stjärtstansen" i hörnen på
det vita och mönsterpapperet.
Hjärtat här är "resten" av det jag stansade
till framsidan.
God Jul-dien kommer från gummiapan.
 
 
Baksidan fick dekor av ovalen
jag stansade ut för att få skrivytan
inuti kortet.
Jag har använt die från Nellie's MultiFrames
från Nellie Snellen.
De gör så fina prickkanter
både runt det utstansade och hålet.
 
 
Köpekuvert i rött till dagens kort,
så jag visar kort och kuvert idag också.
 
Julkortshögen ökar och det känns skönt!
Idag blev det Grattiskort i kortmakeriet
men det visar jag en annan dag ;-)
Ha det gott i vårsolen!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Varmt eller inte, ett Margaretha-kort är som ögongodis, härligt att se på och känns underbart att få och känslan av det håller länge, lite som en bröstkaramell. En lång njutning, även om det är frestande att tugga så får man akta tänderna och är du inte varsam med kortet går det sönder...Smaka, njae, det kanske du bör undvika smaken på kortet, smaken är nog inte detsamma som en karamell - det kan jag garantera.

Jaja, fina juliga färger och härlig design!

Svar: Tack för alla dina goa kommentarer - you made my day!! <3
MormorMargareta

2019-05-22 @ 21:02:00
Postat av: Eva

Så klokt att göra julkort när lusten faller på. Då blir det som allra bäst. Snyggt !!!
Kram Eva

Svar: Tack goa Eva! <3
MormorMargareta

2019-05-24 @ 18:17:13
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0