28 maj -19 Födelsedagarna duggar tätt...

.... den här tiden på året
i min bekantskapskrets och familj.
Vissa får kort ur "bra att ha-högen"
men till dem som noga följer
de kort jag visar på fb och i bloggen,
vill jag ju ha nya kort förstås!
 
 
Den här gången började det verkligen
med ett kuvert.
Det fanns ju ett så perfekt "kuverthörn"
på det här papperet!
Tyvärr var resten av papperet inte lika fint
så jag fick leta fram ett annat
ur samma serie till själva kortet. ;-)
 
 
Det blev så här
och idag behövde jag ju inte
skarva mönsterpapperet heller,
eftersom jag inte tagit "kuvertpapper" ur det. ;-)
Stansade en fint mönstrad vit cirkel
med en die från Sizzix
oah dekorerade med det läckra blombandet
som jag fick i goodiebagen på Bollnäsjubileet.
Den passade ju alldeles perfekt i färg!
Grattisdien i cirkel är från Mandys.
 
 
Kostade på mig ett extra foto på blomdekoren
med rosor och rosenknoppar
och en fin stor blomma samt en rosa rosett.
 
 
Svart cardstock som kant
runt mönsterpapperet på den vita kortstommen.
Självklart har jag använt distanskuddar
när jag monterat de olika papperslagren.
 
 
Insidan med gratulationsstämpel
och passande platta blommor från Prima
som dekor.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Jag vet att kortet nu nått födelsedagsbarnet
(om än lite för sent),
så nu kan jag visa det här.
 
Härligt att det verkar vara slut på
pollensäsongen för i år
här i Stockholm för mig.
Det har vi firat med l å n g stadspromenad,
så nu är jag ganska trött i fötterna.
Skönt att få lägga upp dem högt nu
och vila!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Alltid så genomtänkt och perfekt matchat. Blommorna och blombandet är så vackra .
Här kör vi fortfarande med Clarityn. Vet inte riktigt vad det är som killar i näsan nu. På landet vimlar det av dofter.
Ha det gott. Kram Eva

Svar: Tack för din goa kommentar goa Eva!För min del verkar det värsta vara över för iår - men törs inte riktigt sluta med mina allergitabletter - allegra för min del.
Har det bra och ska börja påta i trädgården nu - hurra!!
Ha det gott - kram!
MormorMargareta

2019-05-28 @ 21:40:15
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Det dova var så fint ihop, ljuvligt!Hur länge blir ni kvar i Stockholm?

Kraaaaaaaaaam

Svar: Kommer mera lite dovt idag - spillpapper!Är hemma i Gävle igen - kom igår!
Njuter av pollenfritt - åtminstone de sorter jag reagerar mest emot! Hoppas det är bättre för dig också!
Kram!!
MormorMargareta

2019-05-29 @ 17:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0