29 maj -19 Lite julstämning.....

..... var det faktiskt i Jämtland och Härjedalen idag
har jag sett på facebook.
Passar på med lite julkort här då:
 
 
De här söta änglarna har du kanske sett förut
på ett annat julkort i min blogg.
De fanns med på ett papper vi fick
på en julscrap i Bollnäs.
Nu fick jag dem i en spillpappershög
från en kompis.
Såå söta!!
Det grönmönstrade papperet bakom dem
är baksidan på papperet.
Använde brun kortstomme idag
och en grön scalloped kant
stansad med Cherry Lynns die.
 
 
Motivet och scallopedkanten bakom
är stansade med Spellbindersdies.
Monterade med distanskuddar förstås
och slösade med små guldiga
rhinestones runt motivet.
Ett guldbrunt organzaband
tog upp änglarnas guldbruna hår
och guldtonen i rhinestonen.
Jag la Glossy Accent på den utstansade
God Jul-texten.
 
 
Insidan med Åsas fin julpoststämpel.
 
 
Baksidan
 
 
Jag valde ett guldigt köpekuvert
till det här spillpapperskortet.
Härligt med ytterligare ett julkort i den högen!
 
Är i Stockholm några dar
och har idag gjort en utflykt till Vaxholm.
Vi hade tur och fick åka med fina s/s Storskär ut,
en äkta gammal ångbåt!
Solen sken och det blåste ganska friskt
men vi satt härligt i lä
på båtens solsida.
Älskar att åka skärgårdsbåt!!
Gott fika och mysig promenad, som vanligt i Vaxholm.
Hen åkte vi med m/s Värmdö,
modern, bekväm och snabb
(men inte lika charmig).
 
Hoppas du får en fin helg!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0