30 maj -19 Kaninkram....

.... var det på stämpeln
som låg i goodiebagen i Avesta,
såå söt!
 
 
Har färglagt med Distress Marker
och vattenpensel, som vanligt.
Försökte matcha gräset med ett av mönsterpapperen
(som jag använt till kuvertet längre ner)
och valde de andra papperen ur spillpapperslådan.
Förstärkte det gröna med rutigt band,
som rosett och i tagen.
Vimplar igen - är ju lite tokig i såna -
och de funkar så bra med mina spillbitar ;-)
 
 
Lite "fladder" i vimpelflikarna
och hörnen på tagen fixade jag
genom att böja hörnen.
Blomma deån Prima och
kramdie från RoxStanps julkalender.
 
 
"Kuvertpapperet" hade ett så här snyggt hörn,
som passade precis till en kuvertflik,
men var i övrigt ganska tråkigt mönstrat.
Valde därför att mest använda papper
till kortets olika sidor,
som matchade den blekaprikosa blomman.
 
 
Insidan fick några olika remsor,
en blomma och en passande textstämpel.
Några små flygfän av pärlor
fick pryda både här och på framsidan.
 
 
Baksidan.
Det här mönsterpapperet är
baksidan på kuvertpapperet.
 
 
Till sist kortet med sitt kuvert.
Det blev ett kort att lägga i
bra-att-ha-lådan.
Rätt vad det är kommer det att behövas....
 
Idag har vi gjort en härlig utflykt
tillsammans med Mickan, äldsta barnbarnet,
till Tyringe slott, med deras berömda kak- och tårtbuffé
och vidare till Mariefred och Gripsholms slott.
Mysigt har vi haft det
och tänk sån tur - sol men blåsigt hela dagen
men just när vi klev ur Mickans bil
kom de första regndropparna!!
 
Imorgon bär det nog hem till Gävle igen.
Det verkar som om jag klarar att vara ute igen
(även om jag för säkerhets skull
fortfarande tar mina allergitabletter)
så det ska bli så roligt 
att få fixa lite i trädgården!
 
Ha nu en fin helg - efter helgen ;-) !
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Platta kramar, kaninkramar, hundkramar, väninnekramar...alla kramar är välkomna! Söta papper, härligt kombinerat/designat

och nu kommer en

Kraaaaaaaaaam

Svar: Kraaam tillbaka! Tack för rara ord! <3
MormorMargareta

2019-05-30 @ 20:46:16
Postat av: Åsa

Supersött kort med söta kaninerna.

Svar: Tack goa - stämpeln lånad av dig! <3 Kram!
MormorMargareta

2019-06-01 @ 12:05:25
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0