5 maj -19 Lek med spillpapper...

... har jag ägnat mig åt här:
 
 
Letade i en av mina spillpapperspärmar
för att hitta inspiration - och se,
här fanns den!
Den söta fjärilen fanns på en liten bit
i den turkosa mappen,
så jag valde papper ur den
till det här kortet.
Blommorna valde jag utifrån den prickiga biten.
 
 
Fjärilen glittrade jag med Wink of Stella clear
och fyllde i mönstret på den
med glitterpennan Sakura GellyRoll clear star.
Den använde jag också att glittra
utmed alla papperskanter.
 På fjärilskroppen la jag Glossy Accent.
 
 
Insidan med en fin textstämpel
från JaneDesign.
Fjärilarna är stansade ur den pyttebit
som fanns kvar av fjärilspapperet.
Vimplar av den lilla biten prickigt papper
som fanns kvar och ett par retroblommor i rosa.
 
 
Baksidan med min namnetikett.
 
Inget matchande kuvert idag förstås
eftersom kortet är gjort av ganska små spillbitar.
 
Nu blir det lite bloggpaus här ett tag
för jag ska roa mig med andra saker.
Du som följer mig på fb
får chansen att "följa med" lite grand.
 
Vi hade en jättetrevlig miniträff här igår
på självaste Internationella Scrapbookingdagen.
Tack Åsa, Annika och Rosa, som förgyllde min dag!
 
Hoppas att du också hade en fin dag
och helg!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är såååå smart !! Jag har också spillpaper i högar. Man borde ta sig i kragen, som du, och skapa några kort av dem. Inspirationen dök ju upp här.
Ha det gott.
Jag har inte Facebook , konstiga jag , så jag kommer att sakna dig.
Kram Eva

Svar: Hej Eva! Nu är jag hemma igen - så nu kan vi ses här!! Hade det såå härligt i Nice!Mera spillpapperskort kommer snart!
Kram!!
MormorMargareta

2019-05-15 @ 13:28:59
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0