1 november -19 Löftesbrott....

.... begick jag för ett par dar sen.
Jag lovade att visa ett julkort här 30/10
men det har jag inte.
Orken att blogga tog slut - men inte att göra kort,
så nu ligger många i pipelinen.
Ha tålamod!!
Här kommer det första:
 
 
En av mina absoluta favoriter
bland de äldre hÄnglarna - love her!
Det är ett av de motiv jag färglade
utan att ha valt mönsterpapper.
(Det brukar jag ju alltid göra först.)
Så här blev det!
Kort & godts papper: Harmoni.
Blekrosa cs-kant stansad med Cherry Lynns
Stacker Nesting Dies XL2 Square Scalloped
och sen blågrå cs under mönsterpapperet.
Motivet är stansat med Spellbinders
Petite Ovales Large,
som passar i Floral Ovales största die
från samma märke.
 
 
Stansade Julkram med die från Rox
tre gånger i akvarellpapper
och klistrade ihop.
Snöstjärnorna är stansade med punch 
från Martha Stewart: Glacial snowflake.
Som vanligt har jag använt distanskuddar
mellan papperslagren
och älsklingspennan Sakura Gelly Roll #700
runt kanterna och som effekt på motivet.
 
 
Insidan fick en kant av det rosa spillet
från framsidan - resten ser du.
 
 
 
Baksidan med en mindre oval
från setet Floral Ovales.
Där passade det med min ovala namnetikett.
 
 
Kuvertet, som ju också blev rätt läckert.
Eftersom jag gjorde ett kuvert
hade jag ju bara remsor av mönsterpapperet
att använda på kortet
och fick skarva i en bit på framsidan.
Var kan du nog se om du tittar noga.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
 
Nu ska jag packa väskan
för i morgon bitti kommer Mickan
och då får vi lifta med henne till Stockholm.
Tar med mig datorn, så att jag kan blogga.
Har ju fler kort att visa,
även om det blir paus i kortmakeriet.
 
Välkommen åter!
Ha en fin helg!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Oh, vilket fint kort! Härliga färger och Floral Oval dien passar perfekt. MS stjärnorna och Rox Julkram die
ger härlig julkänsla precis som den fina hÄngla- stämpeln.
Ha det fint i Stockholm!
Kram Britt

Svar: Äntligen hemma ett tag så jag har lite tid till att svara på kommentarer. I huvudstan finns ju så mycket spännande att göra och se, så när kvällen kommer räcker krafterna inte så långt.Tack för besöket och uppmuntrande ord! Kram!
MormorMargareta

2019-11-02 @ 09:28:40
Postat av: Maria

Åh, vilka snygga färger du valt på detta kortet och det syns knappt att du skarvat på framsidan ;) Förstår att du gillar stämpeln, jättefin! Kram

Svar: Nu är jag hemma några dar (ja, kanske många t o m) och har tid att svara på alla rara kommentarer. Ja den här stämpeln tillhör mina absoluta favoriter sen mååånga år! Får komma fram lite nu och då.
Ha det gott i helgen! <3
MormorMargareta

2019-11-03 @ 20:52:48
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0