13 november -19 Julklapp....

.... på dagens enkla julkort.
 
 
Mitt fina utstansade paket har du ju redan sett.
Nu fick det ny omgivning
på detta kort med craftpappersstomme.
Mönsterpapperet tror jag att jag köpt
på Panduro för flera år sedan.
Vimplarna är stansade med en die
som jag inte vet fabrikatet på.
(Kan det vara Magnolia tro??)
Vet du så tala gärna om det för mig!
 
 
Juldien kommer i alla fall från Rox Stamps.
De konkava hörnen är stansade
med en favoritpunch från ek-success,
Distanskuddar mellan papperslagren, förstås!
 
 
Insidan fick en rund skrivyta stansad med
en cirkeldie från Nellie's multi frames.,
det är de som ger så fin prickrand både runt hålet
och runt den utstansade cirkeln.
Stansade några stjärnor med
den minsta av stjärnorna
i setet QuickCutz Cookie Cutter nesting stars.
Stansade i både rött och craftpapper 
och "bytte" ramar och stjärnor
så de röda stjärnorna fick craftram
och vice versa.
De små stjärnorna låg i en ask på mitt kortmakarbord
där jag sparar "spill" efter stansningar
som kanske kan komma till nytta nån gång.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kort och kuvert.
Egentligen hör det ju ett kuvert i craftpapper
till kortstommen, men jag tyckte
att det passade bättre med ett rött kuvert idag,
så då fick det bli så.
 
Snabbloggat efter kvällens scrapträff.
Nu mot sängen och sköna drömmar
(hoppas jag!)
 
Ha det gott! Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fint mönsterpapper du hittat och vimplarna är bara sååå fina! Blir snyggt när du stansar ut skrivhål och särskilt med den prick-kant-dien 👍 Fina stjärnor. Tack för alla svar på mina kommentarer ❤❤ kram

Svar: Ja, "skrivhålen" gillar jag verkligen. Tack för rara kommentarer! Äntligen är jag ikapp med svar på dem! .... men det kommer ju ett nytt blogginlägg idag, så snart kanske jag är "efter" igen ;-)Kram på dig och ha en fin weekend!
MormorMargareta

2019-11-14 @ 20:49:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0