17 november -19 Fyra enkla....

..... julkort av spillpapper på craftkort.
 
 
Jag har djupdykt i mina spillpappersmappar
och hittat en del skatter - och t o m motiv,
som inspirerade mig till dessa 10x15 cm-kort.
Tomten fick här gå med sin säck i frostig granskog.
 
 
Insidan med julhälsning
och lite grankvistar med en rosett.
Grankvistarna är stansade med en punch
från Martha Stewart.
Den fina kanten på det vita papperet
är stansad med en die
från Die-Namics, The notebook edge.
 
 
Enkel matchande baksida
 
 
En annan tomte jag hittade
 fick gå i "snöyra" med snöstjärnor
stansade med Martha Stewart-punch:
Glacial snowflake.
God Jul-dien kommer från Gummiapan.
 
 
 
Insida och baksida till det kortet.
 
 
Tredje kortet i grönt med spillpapper
på två ledder, snöstjärnor och en stjärna.
 
 
 
Det fanns bara små bitar kvar ab mönsterpapperet,
så jag löste insidan så här.
 
 
Fjärde och sista kortet i den här "serien"
med vimplar och ett paket,
inspirerat av "paketpapperet"
i den bredaste vimpeln.
 
 
 
Insida och baksida fick lite dekor
av de små spillbitar som fanns kvar.
 
Jag har använt kort och kuvert i craft
som tidigare fanns på ICA MAXI.
Tyvärr har de slutat sälja dem
och mina är snart slut ;-)
 
Härlig scrapträff i Bollnäs igår,
med massor av julkortsinspiration
och trevliga scrapkompisar.
Såå mysigt!!
 
Nu stundar ny vecka med nya möjligheter!
Ha det gott! Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefina allihop! Smart med vimplarna för att få nytta av alla spillpapper. Det ska jag komma ihåg till nästa års julkort =) kram

Svar: Tack! Ja spillpapper är bra till mycket!Kram! <3
MormorMargareta

2019-11-26 @ 20:33:32
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0