18 november -19 Julgran och julrosor....

.... önskades på detta beställningskort,
som ska landa i Japan så småningom.
 
 
Hittade denna gran i mina gömmor
och det gav mig idén 
att tänka lite i blått och gult.
Den vackra spetsen köpte jag på
en antik- och samlarmässa för ett par år sen.
Visst är den ljuvlig!?!
Julrosorna har jag stansat och embossat
med Floral Punch-punchar.
I mitten sitter en liten stansad guldblomma
och en halvpärla i guld.
Bladen är klippta av ett "sidenband"
med blad på rad.
 
 
Ramen runt motivet är monterad med distanskuddar
medan själva motivet monterades med 
dubbelhäftande tejp,
för att få nivåskillnader på kortet.
Glittrade förstås med älsklingspennan
Sakura GellyRoll #700 clear star
runt papperskanterna.
 
 
På insidan fick jag fixa en liknande ram själv.
Ett blåmönstrat papper och "gyllene" kanter,
som jag målade med Distress Markers
i olika gula nyanser och så vattenpenna förstås.
 
Text får beställaren fixa själv.
Jag kan ju inte skriva japanska!!!
 
 
Enkel baksida
med min namnetikett.
 
Ett vanligt vitt kuvert är bäst 
för ett julkort som ska färdas
runt halva jorden.
 
Novembergrått - inte mycket till väder...
..... men man ska inte klaga,
man blir bara hes!!
Att klaga på vädret är ju också
bland det minst produktiva man kan ägna sig åt.
Det lär ju inte hjälpa det minsta!!
 
Ha det gott! Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin gran och så läcker insidan blev. Fina blommor. Tror beställaren kommer bli nöjd =) kram

Svar: Roligt att du gillade det - det gjorde Birgitta som beställde det också. Hoppas hennes japanska vänner också tycker om det.Kram på dig!
MormorMargareta

2019-11-26 @ 20:31:38
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0