21 november -19 "Kotte" med paket...

.... blev det idag.
Du vet nog att jag älskar 
Penny Blacks små söta igelkotter!?
 
 
Den här godingen fick följ med till Bollnäs
på julträff i lördags.
Majas julpapper från i fjol (tror jag)
med paket och ett annat med snöstjärnor
fanns också i packningen.
Färglade med Distress Markers och vattenpensel.
Lite glitter med Sakura GellyRoll #700
blev det förstås också!
 
 
De söta snöstjärnorna i trä hittade Åsa
i en heminredningsaffär ifjol jul.
Så lämpligt att de kom fram
ur mina gömmor precis nu!
Tagen har jag gjort av en remsa mönsterpapper
med andra sidan upp,
stansat med "stjärtstansen" i övre hörnen,
slagit ett hål och knutit en linrosett.
God Jul-dien är från Gummiapan,
cirkeldies med och utan scalloped kant
från Spellbinders.
Tyckte att det "lyfte" kortet lite
med den rutiga rosetten.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet med baksidan av paketpapperet ut.
Kände att det blivit alldeles för hysteriskt
med alla paketen....
 
 
Ja så här blev då dagens kort och kuvert!
Lite grått och dämpat i färgerna
precis som novemberdagen ;-)
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Så söt igelkott :) och det blev väldigt snyggt med mönsterpappren. Även bandet och trästjärnorna lyfte upp det hela tillsammans med tagsen med texten på. Gillar det här kortet. Önskar dig trevlig helg /kram

Svar: Tack för rar kommentar - ja, jag älskar ju mina igelkottar!! De inspirerar mig verkligen!Ha en fin adventstid! Kram!
MormorMargareta

2019-11-22 @ 08:40:23
Postat av: Maria

Förstår att du gillar dessa kottarna, så himladens söta! Jättefina snöstjärnor och fint kort. Kram

Svar: Tusen tack! <3 Ligger tyvärr efter med svaren på dina rara kommentarer. Har haft fullt fokus på julkorten, men nu är de nog klara tror jag (91 st) Ha en fin adventstid! Kram!
MormorMargareta

2019-11-26 @ 20:29:01
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0