22 november -19 Julkram....

.... från hjärtat idag.
 
 
Hjärtepapper i craft inspirerade till detta.
Tror att det kom från Panduro
en gång i tiden.
Köpte en förpackning kort och kuvert i craftpapper
från Kristinas tidigare i höst
och det fick mig att plocka fram mappen
med de här mönsterpapperen.
Lite vitt behövdes för att få kortet att "lyfta".
Det bruna hjärtat är stansat
med en die från Sizzix,
som man kan trä ett band runt.
Idag valde jag ett brunvitt snöre.
Stansade en stjärna i craftpapper också
för att få ett hjärta att sätta i mitten.
 
 
 
Det bruna hjärtat är monterat med distanskuddar
och jag har ritat med Sakura Gelly Roll-pennan
runt papperskanterna.
Julkram är stansat dels i brun cs
dels i vit och monterat så att det vita "skuggar".
Dien kommer från Rox Stamps.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
Fotade aldrig kort och kuvert idag
eftersom det är ett köpekuvert i craft.
Kortet blev nästan lika färglöst
som denna mycket gråmulna novemberdag.
 
Imorgon ska vi träffas några scrapvänner
och pyssla ihop lite kort hos Åsa.
Det ser jag verkligen fram emot!!
 
Ha en fin helg! Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Enkelt dekorerat och så läckert! Fint med dessa kartongfärger, de är ju ändå lite juliga på nåt sätt tycker jag =) Det vita förgyllde lite som du säger. kram

Svar: Tack - ibland är det fint med lite enkla kort kan jag tycka. Kram på dig!
MormorMargareta

2019-11-26 @ 20:23:17
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0