25 november -19 Nu kommer snön....

.... åtminstone sa de det på TV-vädret ikväll.
Jag längtar - för det blir ljusare!!
 
 
I vänten på den riktiga snön
kommer här ett julkort med snötema.
Hittade ett så härligt glittrigt papper 
när jag var hos Anna på Pyssloteket sist.
Använde det att stansa i och som ram.
Embossingfoldern jag använt till den blå cardstocken
tror jag har följt med nån scraptidning.
Satte bling i många av snöstjärnornas mitt.
Den fina stansade stjärnan är stansad med en punch
som jag köpt av en scrappare på fb.
Gillar den verkligen!
 
 
Distanskuddar mellan papperslagren förstås
och också under God Jul.
Den dien är från Rox Stamps.
Här syns det nästan bättre hur fint det glittrar,
det där nya papperet.
 
 
Kunde inte hålla mig från att använda 
diecuts även på insidan.
Julkram är en die
från Rox Stamps julkalender i fjol.
Var snöstjärnorna kommer från 
vet jag inte.
De små stjärnorna uppe till vänster
trillade ur när jag stansade snöstjärnorna
och de fick också vara med.
Får skriva med vit penna sen.
Vill inte ha en vit skrivyta ;-)
 
 
Enkel baksida, nästan onödig att visa
men så kom jag på
att jag ju embossade en remsa med snöstjärnor
att sätta under namnetiketten,
som fick bli oval idag.
 
Nu får vi se om det blir nån snö imorgon,
eller bara regn....
Idag lyckades vi i alla fall slippa bli våta
under vår promenad.
 
Ha det gott! På återseende!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket underbart kort! Den där embossingfoldern skulle jag också vilja ha.

Svar: Tack! Den är verkligen fin den embossingfoldern. Som jag skrev så följde den med en tidning för ett eller ett par år sen så den kanske inte är så lätt att få tag i. Lånar ut den om du vill! Skriv till mig på message om du vill!Kram!
MormorMargareta

2019-11-26 @ 06:42:02
URL: http://bredbergs.se
Postat av: Maria

Åh, va fint med det embossade mörkblå pappret och läckert med de glittriga detaljerna till. Hoppas ni får lite snö så det ljusar upp lite =) kram

Svar: Tack! Snön kommer - och försvinner nästan lika fort... Just idag, när jag tagit mig tid att svara (9/12) snöar det igen efter en regnig morgon. Halt och eländigt - men vitt ikväll i alla fall.... Gillar snö så mycket mer än regn!!Kram!
MormorMargareta

2019-11-26 @ 20:18:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0