26 november -19 Ingen snö....

.... kom idag - bara mera regn :(
 
 
Får nöja mig med snö på dagens julkort.
Hittade en liten bit mönstrad wellum
som inspirerade mig till detta kort.
Tror att motivet kommer från SlöjdDetaljers
julark för några år sen.
Jag har satt det i en blå ram,
stansad i hörnen med en punch från Panduro,
där man kan sticka in motivet i hörnen.
 
 
Det är ju inte så lätt att fästa wellum
så att det inte syns.
Här har jag fäst den på den undre
blå cardstocken med dubbelhäftande tejp
under motivet.
De andra papperslagren
är monterade med distanskuddar. 
 
Som kortbas har jag använt silverfärgat kort med kuvert,
som fanns på ICA MAXI för nåt år sen.
 
 
Insidan med den blå cardstocken stansad med
Crea Nest Lies XXL-set rektangel
och skrivytan med samma typ men oval.
Idag har jag klistrat på en skrivyta
för att kunna fästa wellumet bakom.
 
 
Baksidan med en liten bit wellum + cs
bakom min namnetikett.
Crea Nest Lies-rektangeln
som jag stansat den blå cs med
är ju kortare än det ser ut här
men jag har kapat den på mitten
och satt  namnetiketten över "glipan".
 
Visar inget kuvert idag - det är ju
ett silvrigt köpekuvert.
 
Det blev ingen snö idag - bara regn...
Då får vi "skapa ljus" på annat vis
och imorgon träffas vi i "knep och knåp-gänget"
och stöper ljus.
Det är ju som bekant ett bättre sätt
än att förbanna mörkret!
Tänd ett ljus min vän
och njut av ljus och värme!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Snyggt kort och snygg ram runt på framsidan. Snygg God jul stämpel på insidan. Kram

Svar: Tack för dina rara kommentarer! Du gör mig så glad! Kram!
MormorMargareta

2019-12-01 @ 21:08:33
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0