27 november -19 Julstjärnor.....

.... på dagens kort,
tillsammans med craftkort och -mönsterpapper.
 
 
Den fina röda ramen är stansad med en die
som jag lånat av en vän i scrapgänget.
Julstjärnorna och bladen är stansade med dies,
som jag tror kommer från Lea'bilities,
som både stansar och embossar.
Jag har också penslat med Wink of Stella,
för att få lite glitter på blommorna. 
 
 
Ramen har jag monterat på mönsterpapperet
med dubbelhäftande tejp.
Sen satte jag det på kortstommen
med distanskuddar.
Blomman och bladen fäste jag med limpistol.
 
 
Även insidan fick en röd ram
och en bit mönsterpapper,
samt en stämplad julhälsning.
De små julstjärneblommorna
är stansade och embossade med
punchar från Floral Punch. 
 
 
Baksidan, enkel som vanligt.
 
 
Tyckte det blev snyggare med rött kuvert
än det i craftpapper, som hör till kortstommen.
 
I morse njöt jag av nyfallen snö.
Nu är den borta - men TV-vädret lovar
att vi ska få mer imorgon,
kanske en decimeter ;-)
Jag tror det när jag ser det!!
 
Jättefina ljus har vi i alla fall stöpt idag,
dessutom pratat, skrattat, fikat, ätit 
och spelat julklappsspel.
Nu tar vi "jullov" från våra onsdagsträffar
tills efter Tjugondag Knut.
Jag fortsätter ju här hemma i kortmakeriet ändå förstås,
så det kommer inte att bli paus här inne.
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Snyggt mönsterpapper och läckert med de röda ramarna runt. Snygg blomma. Kram

Svar: Det är ju roligt att variera julkorten tycker jag - att göra många lika skulle jag aldrig orka ;-) Det här var en ny idé som föddes av en kompis fina ramdie. Tack för att du gör dig tid att kommentera! Kram!
MormorMargareta

2019-12-01 @ 21:01:06
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0